BRATISLAVA. Na centrum mesta padá tma, vzduch prerážajú dažďové kvapky, keď do cesty zrazu "vojde" červená žiara. Symbol ohňa, ale aj krvi, sprievodný jav svetových konfliktov a vnútorného znepokojenia. Práve s týmito pocitmi pracujú diela brazílskej konceptuálnej umelkyne a jednej z popredných predstaviteliek light artu Carmely Grossovej, ktoré od minulého týždňa vystavuje Kunsthalle LAB v Bratislave.
Prvotnú pozornosť na seba vzťahuje práve svetelná inštalácia s názvom Fotograf. Pod konštrukciou kovových stojanov a svietiacich lámp ležia posplietané káble a zásuvky. Hra medzi ich obrysmi a jemnou kresbou svetiel odhaľuje postavu. Carmela Gross sa pýta: "Je to fotograf?"
Toto dielo dopĺňa sprievodné video Svetlo ohňa, ktoré tvorí montáž novinových fotografií politických konfliktov, pouličných zrážok a nehôd v rôznych častiach sveta. Pred očami sa mihajú požiare a spúšť, ktorá po nich ostáva.
Materiál zbiera na ulici
"V prvom rade si myslím, že práca s červeným svetlom ukazuje niečo, čo nás ako svet veľmi šokuje, pretože život je v súčasnosti komplikovaný. Tieto moje dve diela, aj keď sú na prvý pohľad odlišné, sú prepojené s násilím a zložitosťou života," hovorí Carmela Gross, ktorá sa slovenskému publiku predstavila prvýkrát.