Nosí oranžové ponožky tak, ako sa dnes na elegantného muža zo západoeurópskej metropoly sluší. Oblek mu dokonalo sadne, biela košeľa sekne a posledným premysleným detailom je červený rám na okuliaroch.
Riaditeľ Kráľovského múzea v Štokholme bezchybne reprezentuje švédsku umeleckú scénu. Keby bol čo len o milimeter bližšie k dokonalosti, médiá by to už asi neprežili. Už takto sú z neho hotové.
Má síce zlozvyk o výtvarnom umení nezrozumiteľne teoretizovať, hovorí o výstave - nevýstave, objekte - neobjekte, keď ho však menej skúsené publikum poprosí o preklad, bez problémov vyhovie. Nedá najavo, že je vzdelanejší a intelektuálne podkutejší, je politicky korektný.
Ak dnes na niečo do kina, tak potom na film, kde tento muž je hlavnou postavou.
Pán Dokonalý má problém
Švédsky film Štvorec k nám prichádza štyri mesiace po tom, ako získal Zlatú palmu v Cannes. Nakrútil ho Ruben Östlund, nová hviezda svetovej kinematografie. Je skvelým formalistom a zároveň vzácnym prípadom autora, ktorý má skvelý nápad na príbeh. Žiadne konštrukty. Zápletku nemusí fabulovať, vychádza z jednoduchej, ale údernej situácie.