Nastali nové časy. Televízie si už s vianočnými rozprávkami nevystačia, musia sa meniť

Tomáš Žůrek vysvetľuje, ako vyzerá obchod medzi televíziami a filmovým archívom v Prahe.

Popelka.(Zdroj: ČTK)

Sú filmári, ktorí nemajú radi, keď sa ich filmy prerušujú reklamou a autorský zákon im dáva za pravdu. Keby to však dosiahli, asi by sme na Vianoce veľa rozprávok nevideli, komerčné televízie by ich nemali prečo vysielať. Ani Popolušku, ani Šialene smutnú princeznú.

O tom, s akými podmienkami ich nakupujú, sme sa rozprávali s TOMÁŠOM ŽŮREKOM, s vedúcim obchodného oddelenia Národného filmového archívu v Prahe.

Televízie sú cez Vianoce odkázané na filmy, ktoré máte v archíve. Ako vaše obchodné rokovania vyzerajú?

Článok pokračuje pod video reklamou

"Chceme byť transparentní a féroví voči všetkým z nich, a to určuje ich podobu. Všetkých záujemcov pozývame na spoločné stretnutie, ktoré býva na začiatku jesene. Keď sa spolu zídu na jednom mieste, filmy si medzi sebou rozdelia. Nie sú to len rozprávky, ale vlastne všetky československé filmy vyrobené pred rokom 1991."

Tip: Pozrite si podrobný televízny program v našej službe tvprogram.sme.sk.

Môžeme si to predstaviť ako dražbu?

"Nie, ceny za filmy sú pevne stanovené. Už počas leta televíziám posielame cenníky na nasledujúci rok, televízie ich teda poznajú vopred. A keď sa stretnú, vyžrebujú si poradie, v akom si budú filmy vyberať. Takže, ak si televízia A vytiahne jednotku, vyberie si napríklad Tri oriešky pre Popolušku. Potom ide televízia B, vyberie si rozprávku S čerty nejsou žerty, nasleduje televízia C, ktorá si vyberie Šialene smutnú princeznú. Alebo film Vesničko má středisková. Po tej poslednej ide všetko odznova. Znovu ide televízia A a vyberá si druhý film, ktorý by rada vysielala. Striedajú sa dovtedy, kým sú v ponuke filmy, o ktoré majú záujem."

O ktorý film majú najväčší?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56K2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56K2 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 232
  2. Vizuálny smog je problém 10 822
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 004
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 397
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 105
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 928
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 331
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 271
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 922
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 829