Je známy skôr cez krvák a drsnú kriminálku, ale keď treba, dokáže aj zjemniť, ako napríklad teraz. Naznačuje to už názov nového televízneho seriálu Detektív Dušo, ktorý režíroval. GEJZA DEZORZ tvrdí, že je to experiment a ten má zmysel, aj keď jeho sledovanosť nebude lámať rekordy.
Vyžaruje z neho pritom zvláštny smútok, a tak je chvíľami zarážajúce, že o výrobe vtipu a humoru rozpráva bez zaváhania. Zrejme v tomto paradoxe tkvie jeho vášeň k hororu, ktorý mu je blízky vo filme aj na javisku. Utekajte do Dezorzovho lútkového divadla, kým ho nezatvorí.
Pôvodné detektívne či kriminálne seriály už majú v našom televíznom priestore dobré body. Ako ste ten váš pripravovali?
"Bolo to zadanie z vnútra televízie vykreovať seriál, ktorý by bol dostatočne milý, ľúbivý a rodinný. Nie krvavý, temný ani akčný, ale zároveň zaujímavý a aby sa v ňom diváci identifikovali s novým netradičným hrdinom.
V určitých témach či charakteroch mal ťažiť z úspechu Hornej Dolnej. Inšpirovali sme sa pri ňom aj podobnými programami z iných európskych krajín.
Televízia mala zámer prebiť nedôveru divákov voči našim lokálnym detektívkam a otvoriť tak cestu ďalším iným podobným aj formálne a štýlovo náročnejším formátom v tomto žánri."
Vyhovuje vám takéto kombinovanie žánrov?
"Vyhovuje, ale vždy musím prijať fakt, že televízie pracujú najmä s informáciami o tom, ktoré produkty im v akom čase fungujú. Preto sa niekedy snažia do žánrovo vyhraneného formátu aplikovať určité prvky prebraté z iných overených formátov, aj keď iného žánru a prispôsobiť ich navzájom.
Vzniká tak istý „crossover“ a experiment, ktorý nemusí uspieť, ale je v ňom snaha vygenerovať niečo nové a ešte stále zaujímavé pre stáleho diváka danej televízie. Z množstva ideí generujeme produkt, ktorý by mohol splniť divácke očakávania."
Kto je podľa takéhoto vášho naladenia Detektív Dušo?