LOS ANGELES. BRATISLAVA. Je bežné, že sa hudba v posledných dvoch rokoch vyjadruje k politickým témam, no Justin Timberlake to vo svojom novom videoklipe k piesni Supplies očividne prehnal.
Vsunul do nej všetky motívy, ktoré mu napadli, napríklad odkaz na hnutie Black Lives Matter, kampaň #metoo, hrozbu farmaceutických firiem. Po zhliadnutí filmu nie je jasné, čo tým vlastne chce povedať.
Sociálne médiá a kritikov tým naštval. Bolo by ešte v poriadku, že scény klipu pripomínajú apokalyptické filmy Mad Max a Blade Runner.
Tieto motívy sa však menia príliš rýchlo a zábery sú nevkusne prezdobené a nepochopiteľné.
V úvode sedí Timberlake v kresle a sleduje novodobých zloduchov Trumpa, Weinsteina, Spaceyho. Potom vyjde na ulicu s podivnými bielymi krokodílmi, visí nad nimi inštalácia dáždnikov.
Čoskoro už chce rozohnať dav ľudí modliacich sa pri pyramíde pri symbole Iluminátov, v ďalšej scéne visí z idúceho auta a keď hrá refrén, objíma sa s dievčaťom a okolo nich sa točia ohnivé špirály.
Zábery sú neustále nemotorne prestrihané, triky nie sú dokončené, bizarný videoklip sa končí na púšti, kde malé dievčatko káže, aby sme zomreli a konečne sa prebudili.
Nakrútil ho režisér Dave Meyers, ktorý bol niekoľkokrát nominovaný na Grammy a vo svojom odbore je špičkou. Tentoraz však prestrelil.
Videu chýba jednotná myšlienka, pripomína skôr umelecké cvičenie plné nesúvisiacich detailov, ktoré Timberlaka stavia do pozície hrdinu, ktorý nás príde spasiť pred všetkou zlobou.
Hoci popový spevák sľuboval, že na pripravovaný album vsunie hudbu inšpirovanú country a folkom, zverejnené skladby tomu zatiaľ nenasvedčujú.
Pesnička Supplies pripomína rapové hity súčasnosti, zo všetkých najviac Kendricka Lamara, jednoduchý rytmus dopĺňajú zvláštne pazvuky (niekto do rytmu opakuje citoslovcia brr a vrr). Dopĺňajú to navyše podivné úvahy ako: „Som drevo, ktoré ťa zahreje, som generátor, zapni ma, keď chceš elektrinu.“