Najprv vymysleli počítačovú hru, ktorá pripomínala Indianu Jonesa. Mala mať nebojácneho dobrodruha, cestoval by po celom svete a odkrýval staroveké záhady. Hráči na počítači mali riešiť zložité hádanky a bojovať proti nadprirodzeným zloduchom.
Hlavný hrdina hry mal najprv imidž svojho predobrazu zo Spielbergových filmov, v poslednej chvíli sa však tvorcovia rozhodli inak. Vznikla archeologička Lara Croft.
Dodnes vyvoláva debaty, či ju máme vnímať ako ikonu feminizmu, alebo naopak symbol sexizmu. Hoci je nebojácna a bystrá, animátori jej v hrách dodali neprirodzene veľké vnady a aj v arkickej zime je oblečená tak, aby bolo vidno jej krivky. Proste tak, aby upútala pohľad chlapcov v puberte.
Túto dilemu sa snažila vyriešiť nová adaptácia Tomb Raider. Hoci je hlúpa, môžeme ju vnímať ako krok vpred. Na Slovensku film videlo tridsaťtisíc divákov.
Všetko, čo sa stane, vieme predvídať
Príbeh nového Tomb Raidera premárnil šancu. Vznikol podľa hry z roku 2013, ktorá sa takmer celá odohrávala na stratenom ostrove pri Japonsku. Lara Croft tu stroskotala ako hrdinovia seriálu Lost.
Niekde v džungli sa skrýval stratený chrám, na hrdinku tu číhali zločinci, samuraji aj pradávne sily. Osadenstvo ostrova bolo v hre bohaté, malo mnoho postáv.