BRATISLAVA. Peter Lipa v jednom rozhovore pre SME hovoril, že hudba, ktorú muzikant počúva v puberte, ho bude v živote najviac ovplyvňovať. Zostane rozprávkou jeho mladosti.
Keď si človek vypočuje novinku Vlada Ďurajku pod prezývkou Autumnist, nebude dlho hútať, čo práve on v mladosti počúval, pri čom sníval.
Hoci to tak nezamýšľal, pri jeho inštrumentálke Hail alebo piesni Sky Full of Scars sa hneď vybaví atmosféra a prvky, s ktorými vo svojej tvorbe pracuje kapela Depeche Mode.
Tá mala v našich končinách od osemdesiatych rokov silnú základňu fanúšikov. Ďurajka neskrýva, že patrí k nadšeným depešákom.
Jeho album False Beacon síce vychádza zo známych vecí (skladba Guts and Wire napríklad pripomenie soundtrack Hanna od Chemical Brothers), a niekedy môže navodzovať déja vu, v konečnom dôsledku má však osobitú chuť.
Spolu s novinkou od kapely Talent Transport patrí k tomu najsilnejšiemu, čo od začiatku roka vzniklo v slovenskej tvorbe.
Jeden hlas vymenil za siedmich spevákov
Ďurajka pracuje dlhé roky ako grafický dizajnér, pred časom ešte pre veľkú agentúru Istropolitana Ogilvy, dnes je na voľnej nohe.
Jeho obrázky ste mohli vidieť aj na výstave Reakcia. Boli komentárom k udalostiam po smrti Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.
Od deväťdesiatych rokov sa venuje aj hudbe. Najprv mal prezývku Abuse, teraz Autumnist.
Na predchádzajúcich nahrávkach pracoval hlavne s hudbou bez spevu, na novinke False Beacon prístup zmenil.