BRATISLAVA. Svet reklamy a vizuálneho umenia sa na Slovensku spojí zrejme prvý raz. Fotograf Aleš Vojtášek pripravil pokračovanie svojej minuloročnej výstavy I AM IN o cudzincoch, ktorí prispeli k rozvoju našej spoločnosti. Nazval ho /trʌst/ a vystaví ho priamo v bratislavských uliciach.
Kto bude chcieť, môže sa vybrať na prechádzku po jednotlivých zastávkach.

Vojtáškovi sa podarilo dohodnúť so spoločnosťou Bigmedia, ktorá vlastní mnohé reklamné plochy v centre.
Portréty chcel umiestniť na ulice, kde by ste jeho modelov mohli voľne stretnúť, v okolí miest, kde žijú alebo pracujú.
Fotografie sa na paneloch objavia v pondelok. Jeho výstava je jednou z dvoch zaujímavých vizuálnych projektov, ktoré uvidíte na festivale fjúžn.
Ten trinásty rok poukazuje na prítomnosť menšín na Slovensku a na to, ako ich kultúra obohacuje našu krajinu.

Cudzinci majú dôveru v našu krajinu
Zatiaľ čo veľká časť mladých Slovákov odišla, lebo boli znechutení, iní sa rozhodli k nám prísť. „Mali dôveru v našu krajinu. Yoann Messelmi sa napríklad snažil cukráreň otvoriť aj inde, no nakoniec sa mu zapáčilo na Slovensku,“ hovorí Vojtášek o jednom zo svojich modelov. Názov jeho projektu nabáda k tomu, aby sme k cudzincom mali väčšiu dôveru.