Prvým slovenským hlavným mestom kultúry bude Banská Štiavnica

Fond na podporu umenia podporí aktivity v meste sumou 287 tisíc eur.

Námestie Sv. Trojice s morovým stĺpom. (Zdroj: TASR/Branislav Račko)

BANSKÁ ŠTIAVNICA. Banská Štiavnica získala so svojím projektom Renovácia identity titul Mesto kultúry 2019. V druhom kole, ktoré sa konalo v stredu v Bratislave, porazilo súperov Nové Zámky a Spišskú Novú Ves.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aktivity projektu podporí Fond na podporu umenia sumou vo výške takmer 287-tisíc eur, ale aj samotné mesto sumou 70-tisíc eur.

Prečítajte si tiež: Vznikne slovenské hlavné mesto kultúry. Štát chce pritiahnuť ľudí na námestia malých miest

"Teší nás, že získame toto ocenenie ako prvé slovenské mesto, ale zároveň sme si vedomí, že nás čaká veľa výziev a veľa náročnej práce, keďže náš projekt nie je jednoduchý, ale je náročný," uviedol v tejto súvislosti vedúci projektového tímu Rastislav Marko.

Víťazný projekt sa zameriava najmä na domácich divákov.

"Nebude sa venovať v nejakom väčšom rozsahu populárnym formám a žánrom umenia, skôr budeme riešiť súčasné umenie a nové formy umenia. Tešíme sa na túto výzvu a verím, že sa nám ju podarí zvládnuť," podotkol Marko.

Renovácia identity počíta s 20 menšími projektmi rôznych štruktúr aj rozsahu. Kým niektoré budú trvať dlhšie, iné budú zase jednorazové.

"Chceme zburcovať Štiavničanov a urobiť ich aktívnejšími, aby sa viac zaujímali o kultúru, umenie a dianie v meste a regióne," dodal Marko. Mesto kultúry je projektom Fondu na podporu umenia.

Jeho cieľom je každoročne podporiť jedno mesto v rámci SR, v ktorom sa bude po celý rok konať súbor umeleckých a kultúrnych aktivít, podujatí a prezentácií.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 364
  2. Vizuálny smog je problém 9 561
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 446
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 136
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 082
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 851
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 365
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 246
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 905
  10. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 794