SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Umelá inteligencia začala maľovať. Aukčná sieň v New Yorku už jej obraz vydražila

Umelá inteligencia v umení.

Edmond de Belamy, obraz, ktorý je dielom človeka aj počítača.Edmond de Belamy, obraz, ktorý je dielom človeka aj počítača. (Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA. Ten obraz vyzerá ako nedokončený. Je rozmazaný, identita portrétovaného muža je nejasná. Ešte aj meno dostal fiktívne, vraj sa volá Edmond de Belamy. No zásadnú otázku vyvoláva najmä podpis autora. Zvláštne, nie je to žiadne meno, ale matematický vzorec.

Napriek tomu bol o toto umelecké dielo mimoriadny záujem. Aukčná spoločnosť Christie´s v New Yorku jeho hodnotu ocenila na desaťtisíc dolárov, vydražilo sa však za oveľa vyššiu sumu. Pretože je prvé svojho druhu. Inými slovami, je dielom umelej inteligencie.

SkryťVypnúť reklamu

Nový majiteľ, zatiaľ neznámy, si ho vydražil cez telefón. Čo to vlastne získal? Výborne zainvestoval alebo bude mať doma super drahý podvod? Kritici a umelci sa na tom ešte budú musieť zhodnúť.

Toto stálo 432-tisíc dolárov?

K portrétu rozmazaného muža sa hlási skupina mladých francúzskych výtvarníkov Obvious, namiesto štetca pracoval počítač.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5KMB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5KMB na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  4. Znalec slovenského brandy
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 910
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 762
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 598
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 921
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 844
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 616
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 498
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 376
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 209
  10. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 2 863
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Zuzana Pavlisová: Putovanie dejinami Spiša
  2. Roman Kebísek: Avantgardista Malevič a suprematické porcelánové súpravy z 20. rokov 20. storočia
  3. Peter Remeň: Múzeum slovenskej dediny
  4. Tomáš Čejka: Ikonická fotografia "Američanka v Taliansku" má 70 rokov
  5. Rudolf Schütz: Erotika a horror po taliansky (1. časť) - Alla ricerca del piacere (1972)
  6. Samuel Ivančák: Cirkus leto (rozhovor s Pavlom Hammelom)
  7. Alexander Hričko: Slovenské národné hnutie v 80. a 90. rokoch 19. storočia
  8. Roman Kebísek: Čo o Jurajovi Jánošíkovi hovoril žalobca, čo obhajca a aký bol rozsudok
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 705
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 005
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 164
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 523
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 439
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 3 933
  7. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 751
  8. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 714
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu