BRATISLAVA. Majitelia hračkárstiev neboli veľmi dôverčiví, keď im podnikavá Američanka Ruth Handler ponúkla svoju novú bábiku. Bol rok 1959 a oni ešte nikdy deťom nepredávali modelku. Iba bábätká a bacuľaté dievčatká, žiadnu mladú dámu v plavkách a s dlhým copom.
Ruth Handler ju pomenovala podľa svojej dcéry – Barbie. Chcela, aby mala viacero identít, viacero profesií a kariérnych postupov. V jednej verzii bola letuškou, v druhej astronómkou, v tretej speváčkou v nočnom bare a raz z nej dokonca bola aj prezidentka.
Najzásadnejšou zmenou v porovnaní s predchádzajúcimi bábikami bolo to, že Barbie mala ozaj dospelú, sexy postavu. Ruth Handler chcela, aby sa malé dievčatká hrali so svojimi ženskými idolmi a pritom si predstavovali, že aj ony budú vyzerať rovnako, keď budú mať sedemnásť.
To znamená, že budú mať veľké prsia.
Obchodníci s hračkami sa nemuseli obávať. Barbie sa okamžite chytila. Ešte v roku 1959 sa z nej predalo 350-tisíc kusov.
Dievčatá, budete princezné
Dnes sa o nej ide nakrútiť celovečerný film s takou bezstarostnosťou, ako keby okolo sexi bábiky nevznikla za celú tú dobu žiadna polemika.