Narodil sa vo francúzskom Nice, ale už viac ako desať rokov žije na Slovensku, vychováva tu dvoch synov.
Francúzsky filmový kritik Matthieu Darras preto pozorne sleduje slovenský film a záleží mu na tom, ako sa mu darí.
Keď sa do Bratislavy prisťahoval, v obchodoch s DVD narážal na predavačov, ktorí mu ponúkali Pelíšky, keď si vypýtal slovenský film.
Dnes je rád, že diváci konečne oceňujú lokálnu tvorbu, ale ešte vidí nevyužité možnosti, ako dostať slovenský film do sveta. Aj preto tu rozbieha celkom nový projekt, ktorý už dávno a dobre funguje v Európe.
Roky počúvame, že slabou stránkou slovenských filmov je scenár. Súhlasíte s tým?
Nepovedal by som, že je to slovenské špecifikum. To hovoria v každej krajine. Aj v Poľsku, vo Francúzsku či v Španielsku. Možno len Dánsko je výnimkou, oni sú v scenári naozaj silní.
Neviem, ako je to na Slovensku, či chýbajú talenty, alebo niečo iné, ale vo Francúzsku je problém najmä v tom, ako sú filmy financované.
Mladí scenáristi sa sami cenzurujú, pretože vedia, že niektoré nápady nemajú šancu prejsť.
Napríklad preto, že u nás majú obrovskú moc agenti hercov. Ak žiadny slávny herec nepristúpi na scenár, akokoľvek dobrý a originálny by bol, film nikdy nevznikne. Stačí, že agenti rozhodnú, že to môže byť riziko alebo že to nikoho nebude zaujímať.
Pritom je práve to veľký omyl. Treba riskovať, to sa ukázalo najmä v posledných rokoch, keď mali najväčší úspech práve filmy, ktoré agenti veľkých hviezd odmietli. A naopak, filmy, ktoré vznikali s obrovským rozpočtom, skončili katastrofálne.
Aj náš chystaný veľkofilm Generál o Štefánikovi bude nakrúcať francúzsky režisér - Jérôme Cornuau. Ako sa mu u vás doma darilo?
Donedávna som ho nepoznal. Ale jeho tri posledné filmy boli komerčným prepadákom.
Stáli vyše osem miliónov eur a prišlo sa na ne pozrieť len štyridsaťtisíc ľudí. To je strašne málo. Vo Francúzsku je to ozaj neúspech.
V jednom z nich hrala Fanny Ardant. Asi ju presvedčilo to, že chcela hrať v komédii zo sveta filmu.