Spisovateľ Jozef Karika vie šikovne narábať so strachom. Písať o ňom tak, aby sa zhmotňoval a zažieral sa do toho, kto jeho príbehy práve číta.
Keď mu vyšla kniha s názvom Strach, vyhľadal ho akýsi Igor a tvrdil mu, že on taký literárny, presnejšie thrillerový strach naozaj zažil. Rozprával mu o nevysvetliteľných udalostiach, ktoré sa už takmer rok diali v pohorí Tribeč.
Akoby sa tam otvárala brána do inej dimenzie, akoby tam prestávali fungovať všeplatné fyzikálne zákony a vládu nad všetkým preberali anomálie v elektromagnetickom vlnení.
Prinajmenšom. Pretože v pohorí Tribeč sa strácajú ľudia.
Jozef Karika nepotreboval vedieť, či na tom môže byť niečo pravdy, alebo či je aj na Slovensku nejaký bermudský trojuholník.
Igorovo rozprávanie sa mu pozdávalo, videl v ňom zaujímavý literárny materiál, a preto začal písať knihu Trhlina. A v roku 2016 s ňou v kníhkupectvách zaznamenal obrovský úspech.
Vo svete je celkom samozrejmé, že z takýchto knižných príbehov vznikajú filmy. Horory a thrillery. Hoci túžba báť sa a byť v napätí patrí k tým najpôvodnejším motiváciám kinematografie, u nás sa tieto žánre až tak veľmi nepestovali.
Film Trhlina, ktorý nakrútil Peter Bebjak, bol preto aj akýmsi testom, či aj Slováci dokážu v kinách vyťažiť z toho, čo im ponúka vďačná knižná predloha a vyvolať v divákoch strach.