BRATISLAVA. ,,Počúvanie si vyžaduje námahu. Len počuť nestačí, počuje aj kačka," hovoril skladateľ Igor Stravinskij.

Pri dielach, ktoré zložil, to snáď platí dvojnásobne. S hudbou experimentoval. Provokoval, šokoval, dráždil.
Avantgardný skladateľ a vynikajúci dirigent teraz symbolicky prichádza do Bratislavy.
Violončelista Jozef Lupták mu venoval zimnú časť festivalu komornej hudby Konvergencie. Začínajú sa 7. februára.
Pískali a smiali sa mu
O Stravinského baletnej suite Svätenie jari sa hovorí, že je to najlepšie dielo jeho ranej tvorby. Skladateľ ho napísal začiatkom 20. storočia na popud Sergeja Ďagileva, šéfa Ruského baletu.
Inšpiráciu hľadal a našiel v pohanských tradíciách a rituáloch. Starí mudrci sledujú tanec smrti dievčiny, ktorú obetovali bohu jari.
Stravinskij v diele vystupňoval výrazové prostriedky do krajnosti a pozdvihol rytmus nad melódiu.
Dielo na premiére v Paríži vyvolalo obrovský škandál.
Publikum bolo pobúrené barbarským námetom aj novátorskou hudbou a veľa nadšenia mu nepridala ani dovtedy nevídaná Nižinského choreografia.