SME
Pondelok, 16. december, 2019 | Meniny má Albína

Jedna skladba nezaplatí ani instantnú polievku. Spotify platí slovenským umelcom drobné

Streamovací gigant nie je zlatá baňa.

(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Ak chcete podporiť vášho obľúbeného slovenského interpreta, vypočujte si jeho skladbu na službe Spotify aspoň päťdesiatkrát. Zarobíte mu približne desať centov.

Pieseň ani nemusíte dopočúvať dokonca. Stačí tridsať sekúnd.

Spotify je služba od švédskej firmy, ktoré za mesačný poplatok ponúka možnosť počúvať prakticky neobmedzený katalóg hudby priamo zo svojho mobilu, tabletu alebo počítača bez potreby stiahnutia súborov do pamäte zariadenia.

Službu možno využívať aj bezplatne, vtedy však firma tok hudby prerušuje reklamnými vsuvkami. Prevažne propaguje práve možnosti predplatného.

Firma za každé prehratie skladby umelcovi platí. Peniaze k interpretom ale tečú komplikovanými cestami.

Komunikačný kanál

Príjmy umelca sa líšia podľa toho, z akej krajiny poslucháč pochádza a koľko je v danej krajine celkovo predplatiteľov Spotify. Pre slovenských umelcov to v praxi znamená, že zisk z prehratia pesničky rátajú v zlomkoch centu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C62U6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M62U6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  2. Legenda Dakaru Svitko: verím si na víťazstvo
  3. Nestarnú, ale dozrievajú
  4. Slovnaft ťaží z výhod systému EDI
  5. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  6. Kam na výlet so svojimi známymi
  7. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  8. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  9. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Telekom: Technologies allow all to reach opportunities of now
  2. Slovnaft ťaží z výhod systému EDI
  3. Legenda Dakaru Svitko: verím si na víťazstvo
  4. Nestarnú, ale dozrievajú
  5. Zvolenský nie je len slovenský, ale aj férový
  6. Sólymos: Najťažšie bolo prísť za ľuďmi, ktorých odpojili od vody
  7. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  8. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  9. Kam na výlet so svojimi známymi
  10. Slovenské Vianoce kedysi a dnes
  1. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 36 791
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 33 953
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky 27 365
  4. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 15 662
  5. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 14 256
  6. Kam na výlet so svojimi známymi 12 792
  7. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely 11 001
  8. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 10 321
  9. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 9 431
  10. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 9 397

Téma: Spotify


Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kočner prichádza na súd.
Marian Kočner a jeho dcéra Karolína.
Ilustrácia z Knihy plnej ľudí
Cynická obluda

Čo povedať deťom

Občania pohoršení homosexualitou v reklame sa s hrôzou pýtajú, že preboha ako to vysvetlia svojim deťom.