Nimona je dospievajúce dievča, je divoká, spontánna, nemá rada ľudí a mohla by byť presne taká ako väčšina dospievajúcich, keby zhodou okolností nebola aj tvaromenička a nerozhodla sa pripojiť k najväčšiemu zloduchovi v kráľovstve Ballisterovi Blackheartovi. Áno, v kráľovstve, pretože svet, v ktorom žije, je technologický stredovek. Sú tu rytieri aj vedecké laboratóriá, draky aj chladničky a telefóny. Celé je to spestrené nespisovným jazykom, humorom a absurditou.

Ballistera po nehode, pri ktorej prišiel rukou svojho priateľa Goldenloina o svoju ruku, vyhodia z Inštitútu hrdinstva a presadzovania práva. Zanevrie preto na vládu, ale na ľudí nie, a aj keď je zloduch, ubližovať nechce. Zato Nimona má na vec radikálnejší pohľad a postupne prestáva byť také jasné, kto z nich dvoch je pán a kto jeho pomocník. Hranica medzi dobrom a zlom sa stiera aj v rovine medzi Ballisterom a Inštitútom hrdinstva. Je otázkou, komu skutočne ide o dobro ľudí a kráľovstva.
V britko plynúcom slede udalostí zisťujeme, že nepriateľstvo medzi Ballisterom a jeho niekdajším priateľom Goldenloinom nie je až také horúce, a že ich vzťah je vrelý presne v opačnom spektre. A z Nimony sa stáva nie dieťa meniace sa na príšeru, ale príšera meniaca sa na dieťa. Stále je však aj dieťaťom a to, čo z nej robí príšeru, začína námetu dodávať hlbší rozmer. Za spontánnou a absurdnou veselosťou príbehu sa skrývajú bolesť, smútok a reakcia na ne, ktorá ľudí trvalo zmení. Väčšinou k horšiemu.
Zaujímavosťou je, že romantická linka sa neodohráva okolo Nimony, dospievajúce dievča nie je sexualizované, čo je aj v rámci young adult literatúry príjemné zistenie. A napriek tomu, že Nimona dokáže meniť tvary a podoby, vo svojej prirodzenej forme vyzerá ako zľahka zaoblené dievča so zvláštnym účesom. Pozitívny obraz o vlastnom vzhľade, ktorý zďaleka nemusí byť modelkovský, je pre tínedžerov celkom osviežujúcim odkazom.
Komiks pre dospievajúcich, ktorý pobaví aj dospelých, je zaujímavou voľbou vydavateľskej značky CooBoo, patriacej pod vydavateľský dom Albatros. Výborný preklad Ivany Cingelovej a roztomilé kresby Noelle Stevensonovej vytvorili vtipný a prekvapujúco hlboký grafický román, ktorý sa dá zhltnúť na jedno posedenie, avšak, ku ktorému je chuť vrátiť sa aj opakovane.