BRATISLAVA. Zomrel Prince. Stačili dve slová na to, aby sa okolo legendárneho hudobníka opäť na istý čas sčerila voda.
Kým sa žijúci umelci predbiehajú v tom, kto využije moment prekvapenia najkreatívnejšie, aby uviedol svoj tvorbu s patričným rozruchom, najväčšiu pozornosť si vo finále aj tak získajú tragicky zosnulé celebrity.
Keď novodobá popová ikona Beyoncé prekvapivo vydala Lemonade bez akejkoľvek propagácie, jej viditeľnosť na internete vzrástla desaťnásobne.
Autor skladby Purple Rain bol po svojej šokujúcej smrti vyhľadávaný na Wikipédii približne 670-krát viac.
Podrobne sa tomu venuje štúdia portálu Pudding.
Ožije ten, kto sa obesí a zastrelí
Článok hľadal odpoveď na to, prečo sa internet pri smrti umelcov správa takto. Údaje zahŕňajú úmrtia v období od 1. júla 2015 do 1. augusta 2018. Grafy tak pracujú aj s rokom 2016, keď zomrelo najviac osobností z celej dekády.
V pozornosti boli tí umelci, ktorých profily na známej internetovej encyklopédii mali dva dni po smrti aspoň pol milióna videní. Rovnaký čas pred smrťou museli vzbudzovať záujem aspoň u päťsto fanúšikov.