BRATISLAVA. Už neplatí, že nádejný hudobník si neškrtne bez veľkého vydavateľa. Svedčia o tom najnovšie čísla britského výskumného ústavu Midia Research.
Podľa vlaňajších štatistík z Londýna zarobili nezávislí umelci po celom svete spolu 643 miliónov amerických dolárov (približne 575 miliónov eur). Zisky pritom hlásia platformy ako TuneCore, CD Baby, Distrokid a Ditto Music, ktoré nekomerčných umelcov predávajú.
Globálny hudobný priemysel v roku 2018 zarobil až 18,9 miliardy amerických dolárov (takmer 17 miliard eur), čo je osempercentný nárast oproti roku 2017.
Aj keď biznisu nezávislých patrí z tohto koláča iba 3,4 percenta, rastú najrýchlejšie. Medziročne je to 35 percent.
Na porovnanie, veľkým vydavateľstvám, ako sú Universal Music Group, Sony Music Entertainment alebo Warner Music Group, rastú tržby medziročne iba o sedem percent.
Zlaté časy hudby
Každý umelec, ktorý si píše a tvorí hudbu sám, získava od distribútorských platforiem stopercentné tantiémy.
Okrem toho možno k celkovým zárobkom pripísať aj sto miliónov amerických dolárov (89 miliónov eur) za streamovanie.