Nezáleží na tom, či James Gray nakrúca kriminálku, psychologický triler, romancu, historický film, alebo vedeckú fantastiku, vždy mu z toho vyjde rodinná dráma s dôrazom na spletité vzťahy detí a rodičov, spravidla synov a otcov.

Slabých synov, ktorí sa tak či onak musia vyrovnať s dominanciou svojich silných otcov.
Tak to bolo v debutovej Malej Odesse (1994), Noc patrí nám (2007), v Stratenom meste Z (2016) a inak to nie je ani v novinke Ad Astra.
Syn židovských imigrantov z Ukrajiny sa narodil v roku 1969 v New Yorku a svoju životnú tému má pravdepodobne riadne zažitú.
Taká malá Odyssea
O sci-fi začal Gray rozprávať ešte pred uvedením Strateného mesta Z s tým, že všedný život v budúcnosti opíše tak podrobne, ako dosiaľ nikto.
Sci-fi dráma Ad Astra si síce vyžiadala rozpočet vo výške takmer 90 miliónov dolárov a časť kritikov je z nej vo vytržení, autorova neskúsenosť s vedeckofantastickým žánrom i pretlak ambícií však bijú do očí.