V trnavskom Divadle Jána Palárika uviedli slovenskú premiéru Strindbergovho Tanca smrti.
Vo svete divadla jestvuje pomerne početná skupina slávnych hier, ktoré sa inšpirovali inými slávnymi hrami. Napríklad takýHamlet – spakruky mi prichádzajú na um hneď dva ikonické dramatické texty dvadsiateho storočia, ktoré z neho tak či onak vychádzajú: Stoppardov Rosenkrantz a Guildernstern sú mŕtvi a Stroj Hamlet Heinera Müllera (ktorý uvidíte na budúci rok aj v Slovenskom národnom divadle).
Bez Aischylových tragédií by zas ťažko vznikla najslávnejšia hra Eugena O’NeillaSmútok pristane Elektre. Porovnávať kvality týchto diel a ich „predlôh“ nemá zmysel – geniálny autor nastavuje vždy svoje vlastné parametre. No pri hre Augusta Strindberga Tanec smrti, ktorú prepísal ako Play Strindberg slávny švajčiarsky spisovateľ Friedrich Dürrenmatt, je situácia, domnievam sa, predsa len trocha odlišná.

August Strindberg je nespochybniteľným velikánom svetovej (nielen) dramatickej literatúry; živou súčasťou divadelných repertoárov však do dnešných dní ostali najmäSlečna Júlia, Hra snov, Otec a azda aj Sonáta príšer. Tanec smrti si cenia najmä literárni historici a teoretici, lebo Strindberg sa ním v roku 1900 predstavil ako priekopník nového smeru – expresionizmu.