Povedať o nezávislom filmárovi z Quebecu, že je tvorcom festivalových filmov, zaváňa povrchnosťou, nafúkanosťou, aroganciou.

Nemôže predsa za to, že najčastejším kanálom, ktorým sa umelecky ambiciózne diela filmového umenia dostávajú k divákom, sú festivaly a prehliadky.
Vzpierajú sa neúprosným pragmatickým zákon šoubiznisu.
V bežných kinách by ich prehlušilo chrúmanie praženej kukurice, sŕkanie limonády a svetlo z mobilných telefónov, v maličkých klubových kinách na seba nezarobia.
Tým viac si ceníme distributérov, ktorí hľadajú netradičné odvážne nové spôsoby šírenia umeleckého filmu.
Quebecká krajina je metafora
Côté vášnivo, s horúčkovitou koncentráciou nakrúca krehké intímne štúdie charakterov a vzťahov, neoddeliteľne späté s monotónnou, spravidla melancholickou až klaustrofobickou krajinou kanadského Québecu.
Už vo svojom hranom debute Les états nordiques (2005) s medzinárodným názvom Drifting States s neobyčajným sústredením sledoval mladého samotárskeho muža, ktorý sa stará o umierajúcu matku.