BRATISLAVA. Vraví, že keď sa mu dobre maľuje, je to ako tanec. Počas tvorby nesedí na stoličke. Pri svojich plátnach stojí, hýbe sa a spolu s pohybmi štetcov vzniká akási choreografia.

Tvrdí, že obraz musí s divákom komunikovať. Vtedy je on ako jeho tvorca už úplne zbytočný, vtedy už nejde o autora.
Výtvarník Peter Cvik mal byť tomto čase na dvojmesačnom rezidenčnom pobyte v Paríži, no pre pandémiu nového koronavírusu musel cestu zrušiť.
Útechou zostáva, že jeho výstava, ktorá mala byť ešte v marci, sa nezrušila, ale len presunula. A keďže v máji sa ako prvé spomedzi kultúrnych inštitúcií otvorili galérie a múzeá, prišiel aj jej čas.
Jeho výstava s názvom Tok v bratislavskej White&Weiss Gallery je jednou z prvých nových výstav v Bratislave. Predstavuje výber z Cvikovej poslednej, doteraz nevystavovanej tvorby.
Skúša svoju vizuálnu pamäť
Miesta, okolo ktorých kráčame každý deň, ale i scenérie za oknami auta, vlaku či autobusu, keď cestujeme za hranice svojich miest a obcí. To všetko sa nám podvedome a automaticky ukladá do vizuálnej pamäti.