Príbehy žien, ktoré sa vo vlastnej ére usilovali o emancipáciu, sa krásne reťazia. Nasledovanie starších vzorov však v žiadnom prípade neznamená život cez kopirák.
Sestra zo skončeného storočia
Najnovšia próza veľmi plodnej slovenskej autorky Jany Bodnárovej má vlastne dve hrdinky.
Umelkyňa K. žije v období po Veľkej (prvej svetovej) vojne. Je fascinovaná expresionistickou maliarkou Paulou Modersohnovou-Beckerovou.

Nemecká maliarka nie je fikciou. Zomrela v roku 1907 ako 31-ročná na popôrodnú embóliu. Dôležitá predstaviteľka raného expresionizmu sa nebála nahých autoportrétov.
Podnikala tvorivé výlety do Paríža. V Paríži navštevovala kurzy a spoznávala tvorbu impresionistov. Toto obdobie označila za najšťastnejšie a najintenzívnejšie vo svojom živote.
Prirodzene sa pravidelne dostávala do konfliktu s konvenciami, očakávaniami a bežnými záväzkami vydatej ženy.
Nie milučkej ľúbivosti
„Naša“ rebelka K. je takmer v každej chvíli rozochvená tvorbou i osudom svojej predchodkyne. Pozná jej obrazy - vie, v čom sú dokonalé a čo v nich chýba. Vedie vnútorný dialóg s Paulou.