Od 4. – 6. 2.2002 v Kine Mladosť (Bratislava, Hviezdoslavovo nám. 17) DNI TALIANSKEHO FILMU.
Gabriele Salvatores. Narodil sa v Neapole v roku 1950 a žije v Miláne, kde založil v roku 1972 Teatro dell’Elfo, ktoré sa v priebehu niekoľkých rokov stalo miestom stretnutí pre jednu celú generáciu mladých divadelníkov. Dnes je toto divadlo považované za jedno z najdôležitejších centier tvorivosti Talianska. Salvatores tu v priebehu rokov vytvoril pre svoje divadlo 21 divadelných predstavení. Niektoré z nich dosiahli v Taliansku veľký úspech. V roku 1981 realizoval rockovú operu na motívy hry Sen letnej noci, ktorú videlo 200 000 návštevníkov. V roku 1982 Salvatores spracoval tému do filmovej podoby a tak vzniká jeho prvý dlhometrážny film. Hrali v ňom takí interpreti ako Gianna Nannini, Flavio Bucci a Alberto Lionello. Film získal cenu na Filmovom festivale v Benátkach v roku 1983. Pracoval aj pre televíziu, kde realizoval videoklipy pre mnohých talianskych spevákov. V roku 1987 točí svoj druhý film Kamikazen, po ňom nasledujú filmy Marrakech Expres a Turné.Režijne sa podieľal aj na operných predstaveniach pre Mestské divadlo v Bologni a Alessandrii. V roku 1990 dokončil Stredomorie (Mediterraneo), film ocenený Oscarom za najlepší zahraničný film roku 1992. V roku 1992 režíroval Puerto Escondito podľa predlohy románu Pina Cacucciho s hercami ako Diego Abatantuono, Claudio Bisio a Valeria Golino. Na základe predchádzajúceho úspechu, kritika i publikum čaká už na tento film s nedočkavosťou. Po uvedení bol vyhlásený za najúspešnejší film talianskej filmovej sezóny roku 1992/93. V nasledujúcom snímku sa režisér vzdáva doterajších exotických prostredí. Film Juh (Sud) je točený na sicílskom vidieku, s podstatne nižšími nárokmi na rozpočet. Rok 1993, v ktorom je film uvádzaný do kín, je v Taliansku poznačeným značným politickým napätím. Nasledujú filmy, ktoré sú dôkazom režisérovho tematického posunu. Najskôr ide o vedecko-fantastický film Nirvana - 1996 a o posledný film z roku 2000 s názvom Zuby (Denti). Groteskná komédia, v ktorej sa objavujú témy príznačné pre režisérovu počiatočnú tvorbu v kombinácií s vedecko-fantastickými motívmi, sa tešila záujmu kritiky na Benátskom filmovom festivale v roku 2000
.