SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Huslista Filip Jančík hral s Avril Lavigne: Marketingu sa musím venovať toľko ako hudbe

Robí to, čo nie je bežné.

Huslista Filip Jančík.Huslista Filip Jančík. (Zdroj: Archív F.J.)

V rukách len husle, no i tak vie na pódiu rozbehnúť veľkú šou. Huslista FILIP JANČÍK si uvedomuje, že klasická hudba i husle ako nástroj sú pre mnohých nezáživné. I preto sa hudbu snaží robiť inak.

Klasikou súčasnosti je preňho filmová hudba. Sám si robí aj aranžmány známych filmových melódií.

Husle vníma ako nástroj, na ktorom sa dá zahrať všetko. Aj rock.

Sám si je manažérom, organizátorom podujatí, marketérom i hlavnou hviezdou. Neuspokojí sa s málom, keď niečo robí, musí to byť na sto percent.

Keď dáte ľuďom viac, ako očakávajú, určite sa vrátia. A to je základ úspechu, hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Približne polovicu času venuje hudbe a zvyšok marketingu. I hudbu musí byť vidieť, nielen počuť, vraví.

Na sociálnych sieťach má desaťtisíce sledovateľov. Ako robiť promo sám sebe, by sa od neho mohlo učiť množstvo slovenských umelcov.

V rozhovore pre SME hovorí nielen o marketingu v umení, ale aj o svojom blížiacom sa jesennom turné, o spolupráci s Karlom Gottom i s Avril Lavignovou.

Načítavam video...

Na Slovensku nie je v umení bežný taký marketing a práca so sociálnymi sieťami, ako to robíte vy. Len na porovnanie, známeho huslistu Dalibora Karvaya sleduje na instagrame dvetisíc ľudí, vás vyše 25-tisíc. Robíte síce komerčnejšie projekty, no husle sú stále tradičným nástrojom. Prečo je to pre vás dôležité?

Som hudobník, ktorý približne 50 až 60 percent svojho času venuje hudbe a ten zvyšok venujem marketingu, stratégii a zviditeľňovaniu seba a projektu. Som presvedčený, že marketing je aj v umení veľmi potrebný, rovnako ako v komerčných oblastiach.

SkryťVypnúť reklamu

Umenie robím zo srdca. Umelci chcú potešiť ľudí, dopriať im radosť, oddych, zábavu. Umenie takisto vždy fungovalo aj ako rozptýlenie od ťažkých chvíľ, problémov. Ale keď sa o umení a koncertoch človek nedozvie a nepríde na koncert, tu sa stráca zmysel, prečo by sme koncerty organizovali.

Dnes je spoločnosť presýtená televíziami, sociálnymi sieťami, z každej strany na nás niečo vyletí. Keď sa zhlukom informácií neprederieš, ľudia o tebe nebudú vedieť a jednoducho neprídu. Keď ťa ľudia nevidia, nemôžu ťa ani počuť. Preto je pre mňa marketing v umení veľmi dôležitý.

Čo sa javí ako najúčinnejšia marketingová zbraň? Na čom najviac získavate fanúšikov?

Keď robím nejaké kampane, beriem to úplne komplexne. Volám to mediálny mix - od facebooku, cez instagram, print, rádiá, televízie až po bilbordy po mestách.

SkryťVypnúť reklamu

Marketing mi bol odjakživa blízky, veľa som si k tejto téme aj sám naštudoval. Vždy, keď som videl nejakú zaujímavú marketingovú kampaň vo svete na hocijaký produkt, snažil som sa predstaviť si, ako by sa to mohlo aplikovať na hudbu a naše umelecké prostredie. Umenie je síce niečo nehmotné, mnohí ľudia si však neuvedomujú, že je to zábavný priemysel, z ktorého žije množstvo ľudí.

Počas korony v kultúrnom priemysle zostalo bez práce množstvo ľudí. Veď len ja v rámci tohto turné dávam prácu minimálne tridsiatim ľuďom. A to len počas turné, potom mi ešte niekto musí spracovať videá, fotografie, grafické vizuály. To sú ďalší ľudia.

Takže názor, že výnimočný talent si nájde svoje publikum a kvalitné umenie si nájde cestu aj samo, je dnes už asi zastaraný.

SkryťVypnúť reklamu

Myslím si, že to mohlo fungovať tak pred sto rokmi. Dnes je toľko možností, ako sa zviditeľniť, že by bola škoda to nevyužiť.

Na instagrame ste veľmi aktívny. Koľko času trávite na sociálnych sieťach?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7869 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7869 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  5. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  7. Home (ale aj) Office
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 31 330
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 606
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 22 194
  4. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 13 205
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 619
  6. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 937
  7. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 794
  8. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 9 784
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 754
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 522
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Židia nimi vykupovali životy, dnes sú miliardovým biznisom

Niekedy je vzácnejší falzifikát než originál.

Pavol Lazar je viceprezident Prestige Philately Club Prague, ktorý združuje výnimočných zberateľov z viacerých krajín.

Exšéf daňových kriminalistov Makó ide do väzby, rozhodol súd

Prokurátor podal návrh na väzbu z dôvodu obavy z pokračovania trestnej činnosti.

Eskorta odvádza Ľudovíta Makóa z budovy Špecializovaného trestného súdu v Banskej Bystrici.
Tadej Pogačar vyhrá Tour de France 2020.

Prístup gréckych úradov je čoraz nevraživejší. Boli sme sa pozrieť v utečeneckých táboroch

Do tábora Diavata grécke úrady umiestnili prevažne rodiny s deťmi.

Pred táborom Diavata.