SME

Huslista Filip Jančík hral s Avril Lavigne: Marketingu sa musím venovať toľko ako hudbe

Robí to, čo nie je bežné.

Huslista Filip Jančík.Huslista Filip Jančík. (Zdroj: Archív F.J.)

V rukách len husle, no i tak vie na pódiu rozbehnúť veľkú šou. Huslista FILIP JANČÍK si uvedomuje, že klasická hudba i husle ako nástroj sú pre mnohých nezáživné. I preto sa hudbu snaží robiť inak.

Klasikou súčasnosti je preňho filmová hudba. Sám si robí aj aranžmány známych filmových melódií.

Husle vníma ako nástroj, na ktorom sa dá zahrať všetko. Aj rock.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sám si je manažérom, organizátorom podujatí, marketérom i hlavnou hviezdou. Neuspokojí sa s málom, keď niečo robí, musí to byť na sto percent.

Keď dáte ľuďom viac, ako očakávajú, určite sa vrátia. A to je základ úspechu, hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Približne polovicu času venuje hudbe a zvyšok marketingu. I hudbu musí byť vidieť, nielen počuť, vraví.

Na sociálnych sieťach má desaťtisíce sledovateľov. Ako robiť promo sám sebe, by sa od neho mohlo učiť množstvo slovenských umelcov.

V rozhovore pre SME hovorí nielen o marketingu v umení, ale aj o svojom blížiacom sa jesennom turné, o spolupráci s Karlom Gottom i s Avril Lavignovou.

Načítavam video...

Na Slovensku nie je v umení bežný taký marketing a práca so sociálnymi sieťami, ako to robíte vy. Len na porovnanie, známeho huslistu Dalibora Karvaya sleduje na instagrame dvetisíc ľudí, vás vyše 25-tisíc. Robíte síce komerčnejšie projekty, no husle sú stále tradičným nástrojom. Prečo je to pre vás dôležité?

Som hudobník, ktorý približne 50 až 60 percent svojho času venuje hudbe a ten zvyšok venujem marketingu, stratégii a zviditeľňovaniu seba a projektu. Som presvedčený, že marketing je aj v umení veľmi potrebný, rovnako ako v komerčných oblastiach.

SkryťVypnúť reklamu

Umenie robím zo srdca. Umelci chcú potešiť ľudí, dopriať im radosť, oddych, zábavu. Umenie takisto vždy fungovalo aj ako rozptýlenie od ťažkých chvíľ, problémov. Ale keď sa o umení a koncertoch človek nedozvie a nepríde na koncert, tu sa stráca zmysel, prečo by sme koncerty organizovali.

Dnes je spoločnosť presýtená televíziami, sociálnymi sieťami, z každej strany na nás niečo vyletí. Keď sa zhlukom informácií neprederieš, ľudia o tebe nebudú vedieť a jednoducho neprídu. Keď ťa ľudia nevidia, nemôžu ťa ani počuť. Preto je pre mňa marketing v umení veľmi dôležitý.

Čo sa javí ako najúčinnejšia marketingová zbraň? Na čom najviac získavate fanúšikov?

Keď robím nejaké kampane, beriem to úplne komplexne. Volám to mediálny mix - od facebooku, cez instagram, print, rádiá, televízie až po bilbordy po mestách.

SkryťVypnúť reklamu

Marketing mi bol odjakživa blízky, veľa som si k tejto téme aj sám naštudoval. Vždy, keď som videl nejakú zaujímavú marketingovú kampaň vo svete na hocijaký produkt, snažil som sa predstaviť si, ako by sa to mohlo aplikovať na hudbu a naše umelecké prostredie. Umenie je síce niečo nehmotné, mnohí ľudia si však neuvedomujú, že je to zábavný priemysel, z ktorého žije množstvo ľudí.

Počas korony v kultúrnom priemysle zostalo bez práce množstvo ľudí. Veď len ja v rámci tohto turné dávam prácu minimálne tridsiatim ľuďom. A to len počas turné, potom mi ešte niekto musí spracovať videá, fotografie, grafické vizuály. To sú ďalší ľudia.

Takže názor, že výnimočný talent si nájde svoje publikum a kvalitné umenie si nájde cestu aj samo, je dnes už asi zastaraný.

SkryťVypnúť reklamu

Myslím si, že to mohlo fungovať tak pred sto rokmi. Dnes je toľko možností, ako sa zviditeľniť, že by bola škoda to nevyužiť.

Na instagrame ste veľmi aktívny. Koľko času trávite na sociálnych sieťach?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7869 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  4. Nové Planeo v Košiciach
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 852
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 505
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 566
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 213
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 058
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 993
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 918
  8. Čo bude toto leto in? 2 849
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Gallova: Vyšetrovanie podozrivej smrti slávneho maliara Raffaela Santi a druhý raz bol slávnostne pochovaný
  2. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  3. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  4. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  5. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  6. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  7. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  8. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 13 615
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 227
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 216
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 463
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 121
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 013
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 818
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 501
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Tupou Ceruzou: Žiačik
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  5. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  6. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  7. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  8. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
SkryťZatvoriť reklamu