SME
Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky

Huslista Filip Jančík hral s Avril Lavigne: Marketingu sa musím venovať toľko ako hudbe

Robí to, čo nie je bežné.

Huslista Filip Jančík.Huslista Filip Jančík. (Zdroj: Archív F.J.)

V rukách len husle, no i tak vie na pódiu rozbehnúť veľkú šou. Huslista FILIP JANČÍK si uvedomuje, že klasická hudba i husle ako nástroj sú pre mnohých nezáživné. I preto sa hudbu snaží robiť inak.

Klasikou súčasnosti je preňho filmová hudba. Sám si robí aj aranžmány známych filmových melódií.

Husle vníma ako nástroj, na ktorom sa dá zahrať všetko. Aj rock.

Sám si je manažérom, organizátorom podujatí, marketérom i hlavnou hviezdou. Neuspokojí sa s málom, keď niečo robí, musí to byť na sto percent.

Keď dáte ľuďom viac, ako očakávajú, určite sa vrátia. A to je základ úspechu, hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Približne polovicu času venuje hudbe a zvyšok marketingu. I hudbu musí byť vidieť, nielen počuť, vraví.

Na sociálnych sieťach má desaťtisíce sledovateľov. Ako robiť promo sám sebe, by sa od neho mohlo učiť množstvo slovenských umelcov.

V rozhovore pre SME hovorí nielen o marketingu v umení, ale aj o svojom blížiacom sa jesennom turné, o spolupráci s Karlom Gottom i s Avril Lavignovou.

Načítavam video...

Na Slovensku nie je v umení bežný taký marketing a práca so sociálnymi sieťami, ako to robíte vy. Len na porovnanie, známeho huslistu Dalibora Karvaya sleduje na instagrame dvetisíc ľudí, vás vyše 25-tisíc. Robíte síce komerčnejšie projekty, no husle sú stále tradičným nástrojom. Prečo je to pre vás dôležité?

Som hudobník, ktorý približne 50 až 60 percent svojho času venuje hudbe a ten zvyšok venujem marketingu, stratégii a zviditeľňovaniu seba a projektu. Som presvedčený, že marketing je aj v umení veľmi potrebný, rovnako ako v komerčných oblastiach.

SkryťVypnúť reklamu

Umenie robím zo srdca. Umelci chcú potešiť ľudí, dopriať im radosť, oddych, zábavu. Umenie takisto vždy fungovalo aj ako rozptýlenie od ťažkých chvíľ, problémov. Ale keď sa o umení a koncertoch človek nedozvie a nepríde na koncert, tu sa stráca zmysel, prečo by sme koncerty organizovali.

Dnes je spoločnosť presýtená televíziami, sociálnymi sieťami, z každej strany na nás niečo vyletí. Keď sa zhlukom informácií neprederieš, ľudia o tebe nebudú vedieť a jednoducho neprídu. Keď ťa ľudia nevidia, nemôžu ťa ani počuť. Preto je pre mňa marketing v umení veľmi dôležitý.

Čo sa javí ako najúčinnejšia marketingová zbraň? Na čom najviac získavate fanúšikov?

Keď robím nejaké kampane, beriem to úplne komplexne. Volám to mediálny mix - od facebooku, cez instagram, print, rádiá, televízie až po bilbordy po mestách.

SkryťVypnúť reklamu

Marketing mi bol odjakživa blízky, veľa som si k tejto téme aj sám naštudoval. Vždy, keď som videl nejakú zaujímavú marketingovú kampaň vo svete na hocijaký produkt, snažil som sa predstaviť si, ako by sa to mohlo aplikovať na hudbu a naše umelecké prostredie. Umenie je síce niečo nehmotné, mnohí ľudia si však neuvedomujú, že je to zábavný priemysel, z ktorého žije množstvo ľudí.

Počas korony v kultúrnom priemysle zostalo bez práce množstvo ľudí. Veď len ja v rámci tohto turné dávam prácu minimálne tridsiatim ľuďom. A to len počas turné, potom mi ešte niekto musí spracovať videá, fotografie, grafické vizuály. To sú ďalší ľudia.

Takže názor, že výnimočný talent si nájde svoje publikum a kvalitné umenie si nájde cestu aj samo, je dnes už asi zastaraný.

SkryťVypnúť reklamu

Myslím si, že to mohlo fungovať tak pred sto rokmi. Dnes je toľko možností, ako sa zviditeľniť, že by bola škoda to nevyužiť.

Na instagrame ste veľmi aktívny. Koľko času trávite na sociálnych sieťach?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7869 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7869 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  3. Crème de la crème po slovensky
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Crème de la crème po slovensky
  2. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  4. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  5. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  8. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 25 224
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 14 192
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 917
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 105
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 10 876
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 702
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 223
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 992
  9. Po Slovensku na motorke 5 438
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 4 858
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kočner na Najvyššom súde.

Otázku viny Kočnera a Zsuzsovej opäť posúdi pôvodný senát.


3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Maďari zakázali propagovanie homosexuality.


a 2 ďalší 2 h