Francúzska spisovateľka, dramatička a textárka Françoise Quoirezová (pseudonym Saganová si zvolila podľa diela Marcela Prousta) sa počas svojho bohatého osobného i kultúrneho života dočkala mnohých prívlastkov. Nositeľ Nobelovej ceny François Mauriac ju nazval malé šarmantné monštrum, novinári ju zas označili za Coco Chanel francúzskej literatúry.

Jej texty sa stali hlasom rozčarovanej mládeže päťdesiatych rokov, oponovala skostnateným pravidlám morálky a podporovala mnohé hnutia za nezávislosť a práva utláčaných. Postavy mladých žien, nachádzajúcich sa v zložitých situáciách, ktoré však zvládajú s príslovečnou gráciou, predstavujú symbol existenciálneho životného postoja.
Svoj typický slobodomyseľný štýl dala Saganová najavo už v debutovom románe Dobrý deň, smútok z roku 1954. Okamžite si ním získala priazeň kritiky aj čitateľskej verejnosti a prenikla do bohémskych umeleckých kruhov.
Objavenie povestnej ihly v kope sena
Saganovej syn Denis Westhoff objavil v matkinej pozostalosti rozpísaný román v dvoch verziách (s názvami Štyri strany srdca a Zlomené srdce). Všetko nasvedčovalo tomu, že popri písaní diela pripravovala autorka aj jeho scenárovú podobu. Nie je to nič nezvyčajné, rovnako sa dočkali filmovej adaptácie aj mnohé iné Saganovej tituly.