SME

Nevinnosť aj sex. Seriál Bridgerton na Netflixe je primitívnou romantikou

Červená knižnica ako vyšitá.

Phoebe Dynevor ako Daphne Bridgerton a Regé-Jean Page ako vojvoda z Hastingsu v seriáli BridgertonPhoebe Dynevor ako Daphne Bridgerton a Regé-Jean Page ako vojvoda z Hastingsu v seriáli Bridgerton (Zdroj: Netflix)

Ako by vyzerali diela Jane Austenovej, keby v nich bolo veľa sexu? Ako lepší Bridgerton.

Americká spisovateľka Julie Quinn, autorka knižnej série o britskej šľachtickej rodine Bridgertonových, sa netají, že je veľká fanúšička Austenovej.

Ibaže žije v inej dobe. Kým Austenová prinášala revolučný pohľad na spoločnosť a vzťahy, Julie Quinnová píše len romantiku okorenenú erotikou.

Áno, Quinnovej romantické historické romány nie sú ničím iným ako pútavou a vtipnou červenou knižnicou. Čo zase nemusí byť samo o sebe zlé, veď inú ambíciu jej knihy ani nikdy nemali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Drží sa historických súvislostí, no svojim postavám často vkladá moderné feministické názory, ktoré sa do doby, v ktorej sa jej knihy odohrávajú, jednoducho nehodia.

Keď po jej sérii o rodine Bridgertonových siahol Netflix, filmári zašli ešte ďalej.

Súvisiaci článok Musela trpieť vo vzťahu, aby sa stala ikonou. ČT natočila minisériu o Božene Němcovej Čítajte 

Seriál Bridgerton nie je historický seriál. Je to len romantický príbeh zasadený do Anglicka začiatku 19. storočia, aby história dodala seriálu potrebný šmrnc - krásne šaty a lesk šľachtických sídiel.

Dejiny si filmári prispôsobili podľa seba, vytiahli si z nich len to, čo sa im do skladačky hodilo a všetko ostatné sú len príťažlivé kulisy.

Preto sa na príbeh treba pozerať v prvom rade ako na romantickú fikciu.

Až potom si zrejme bez rušenia užijete príbeh, v ktorom sú medzi najvyššou šľachtou i černosi a na bále hrá Billie Eilish.

SkryťVypnúť reklamu

Lov na manžela

Krásne kostýmy, prostredia šľachtických sídiel, dokonalo upravené dámy i galantní džentlmeni. Anglická spoločnosť začiatku 19. storočia je v seriáli plná farieb, kvetín, prepychu a luxusu.

To všetko robí Bridgerton vizuálne príťažlivým dielom, skoro by sa dalo povedať, že sa vo všetkej tej okázalosti skryje plytký a takmer ničím neprekvapujúci príbeh.

Ibaže na to ani tá okázalosť nestačila.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7MBN na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 135
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 736
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 137
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 844
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 297
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 571
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 395
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 239
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Gallova: Vyšetrovanie podozrivej smrti slávneho maliara Raffaela Santi a druhý raz bol slávnostne pochovaný
  2. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  3. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  4. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  5. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  6. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  7. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  8. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 259
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 338
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 003
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 930
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 183
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 079
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 662
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu