CANNES. Stránku festivalu v Cannes zrejme programovali tie najlepšie mozgy z najlepších, ale výsledok je podobný, ako keď ministerstvo zdravotníctva spustilo stránku, kde Slováci nahlasovali svojich rodičov a starých rodičov na očkovanie.

Francúzi, ktorí vypočuli volanie po tom, aby sa život vrátil do normálu a po roku pauzy znovu zorganizovali najväčší filmový festival na svete, budú spravodlivo potrestaní. Novinári, ktorí prišli, aby o festivale písali, budú mať nahnevané pero.
Bude veľa hejtu, ako by povedal ľud.
Keďže Francúzi sa snažia vyhnúť tomu, aby návštevníci čakali v dlhých radoch pred kinom natlačení na seba, zaviedli tento rok rezerváciu lístkov online.
A tá - nefunguje. A niekedy funguje, ale veľmi zle. Na nápor záujemcov, ktorých je 20-tisíc, nie je stránka stavaná. Padá. Ak nepadne, reaguje pomaly. A ak zareaguje, už je neskoro.
Filmoví novinári si skúsenosti vymieňajú vo svojej facebookovej skupine. Je horšie nedostať lístok alebo ho dostať pol hodiny po tom, ako sa začne film? Frustráciu strieda cynizmus, občas humor.
Vidieť ráno na obrazovke počítača stále tú istú správu v znení "error" je ako francúzsky remake amerického filmu Groundhog day (Na Hromnice). Aj tam Bill Murray zažíval každý deň presne to isté dokola.
Jodie Foster sa už tešila na futbal
Francúzi nie sú práve majstrami komunikácie, však? Ani technológií, komentujú novinári.