Po uplynutí siedmich mesiacov sa dá povedať, že nemecký knižný trh sa postupne stabilizoval, ale aj napriek pozitívnej bilancii je stále o tretinu nižší ako v „normálnom“ roku 2019. Hoci hlad po knihách nijako enormne nevzrástol, vydavateľom sa podarilo odstrániť prepady v oblastiach najviac zasiahnutých pandémiou.
Turistický segment, ktorý sa dostal až na likvidačný limit, sa dokázal spamätať priam fénixovsky. Zabehaných sprievodcov po mestách a regiónoch s ubytovacími a stravovacími tipmi nahradili publikácie o kempovaní, cestovaní karavanom alebo objavovaní neznámych zákutí krajiny.

V rámci regiónov stúpli cyklistické príručky a na svoje si prišli tiež kajakári, kanoisti a majitelia hausbótov s radami, ako splavovať rieky či kanály tak, aby nemuseli vôbec vystúpiť na breh.
Kreatívny prístup sa prejavuje aj v neustále rastúcom počte podcastov. Švédska streamingová služba Spotify, ktorá má 165 miliónov abonentov, ponúka 70-tisíc po nemecky hovoriacich relácií. Vlani ich bolo o polovicu menej. Spočiatku sa zdalo, že podcasty budú len náhradou za živé besedy, ktoré mali v Nemecku kľúčové postavenie v rámci propagácie autorov a ich diel. V súčasnosti je už však jasné, že ak sa vydavatelia cielene dostanú ľuďom do uší, je vysoká pravdepodobnosť, že oči ich budú nasledovať.