Chcem podporiť projekt. Takto znie biely nápis na zelenom tlačidle pri každej kampani. Finančne prispieť môže každý. Pýtate sa na čo? Na čokoľvek, čo nájdete v pätnástich kategóriách.

V oblasti literatúry napríklad na vydanie knižky, organizáciu festivalu či nahranie audioknihy. Väčšina čitateľov, ktorí pravidelne navštevujú sociálne siete, sa s takýmto tlačidlom už zrejme stretla. Prináša ho platforma Startlab.
V tejto reportáži sme sa na ňu pozreli očami autorov, ktorí podobné projekty realizujú sami, kampane však často využívajú aj vydavateľstvá či občianske združenia. Ich pohľad prinesieme na stránkach ďalšieho Magazínu o knihách.
Takmer 400 literárnych projektov
Platforma Startlab vznikla v roku 2015. Jej hlavným cieľom je crowdfunding, teda získavanie financií od rôznych ľudí na konkrétne verejnoprospešné projekty. Tie sú rozdelené do rôznych kategórií, jednou z nich je aj literatúra. Kampaň tu môže vytvoriť ktokoľvek.
„Najčastejšie ide o fyzické osoby so zlou skúsenosťou s vydavateľstvom, ktoré ich rukopis nezaujal, prípadne mali pre autora neakceptovateľné podmienky,“ vysvetľuje projektová manažérka Startlabu Zuzana Zaťovič.