Podstata hrdinstva spočíva vo výnimočnosti. Nakoľko musí byť aj cesta k nej výnimočná? A je dobrý skutok už taký zriedkavý, že sa považuje za hrdinstvo?
Kinematografickým osviežením našich kín je tentoraz poetika iránskeho režiséra Asghara Farhadiho, známeho minimálne za dva Oscarom ocenené filmy – Odlúčenie Nadera a Simin (A Separation, 2011) a Klient (The Salesman, 2016). Najnovší film Hrdina (Hero, 2021) pokračuje v línii dramaticky vystavaných situácií, citlivom vyobrazení stiesnenosti rozhodovania a konania podmieneného náboženstvom, spoločnosťou, kultúrou.
Vo Farhadiho filmovej tvorbe pociťujeme decentnú implementáciu viazanú na nedostatky systému krajiny, odkiaľ režisér pochádza, kde sa jej ústredným medzníkom stáva predovšetkým „obyčajný“ človek vo svojej podstate a zložitosti ľudských činov.