CANNES. Každý večer sa zastavil na mieste, kde postávajú prostitútky. Z vrecka vytiahol štós bankoviek, aby ich presvedčil, že má z čoho zaplatiť za ich služby, a vzal ich k sebe domov.
O sex však nemal záujem. Presnejšie, nemal záujem o živú ženu, mŕtve telo ho priťahovalo viac. Každú prostitútku doma zaškrtil a jej tela sa potom zbavil kdesi v okolí. Ráno sa zase pobozkal s manželkou a pohladil deti.

Keď ho polícia chytila, stalo sa čosi nečakané. Na ulici sa začal zbiehať a zväčšovať dav ľudí, pre ktorých bol hrdinom. Čistil mesto od hriechu.
Iránsky režisér Ali Abbasi patrí medzi tých tvorcov, čo na tohtoročný festival v Cannes prišli s málo vídanou témou. Veľkú časť publika mohol prekvapiť tým, aké rôzne podoby môže mať morálka a ako sa dá spolu s náboženskými hodnotami relativizovať.
Či je však jeho film The Holy Spider naozaj taký kvalitný, aby mohol súťažiť na najväčšom festivale sveta, o tom možno pochybovať.