CANNES. Nebudú mať Starbucks, nebudú mať iPhone ani Adidas. Budú mať Rusi aspoň americké a európske filmy v kinách?
Ešte donedávna sa zdalo, že masívne sankcie zavedené proti Rusku sa budú týkať aj filmového priemyslu. Zahraničné spoločnosti rýchlo stiahli po vypuknutí vojny avizované premiéry z ruského teritória a ruské kiná museli svoj program tvoriť nanovo.
Zostala im len produkcia domácich režisérov a aj to len tých, čo tvoria v súlade s ruskou propagandou. Také niečo je pre ich tržby likvidačné. Jedine žeby túto katastrofu odvrátil nejaký zázrak - alebo festival v Cannes.

Časopis Variety zistil, že na miestnom filmovom trhu, najväčšom na svete, ruskí distribútori potichu uzatvárajú zmluvy s medzinárodnými agentmi a obchodníkmi.
A to napriek jednoznačnému vyhláseniu Francúzov, že na festival nepustia žiadnu oficiálnu ruskú delegáciu, žiadneho novinára ani iného Rusa, ktorý by verejne neodsúdil vojnu na Ukrajine.
Rusi sú spokojní, Američania šokovaní
"Všetci predajcovia nás tu poznajú a aj nás vítajú. Vedia, kde máme stánky a nemajú problém si s nami sadnúť a rokovať," cituje Variety Armena Dishdishiana, zástupcu distribučnej spoločnosti Central Partnership, ktorú vlastí Gazprom-Media.