Scenáristka filmu Svetlonoc BARBORA NÁMEROVÁ by rada napísala novú verziu hororovej klasiky, z najnovšej tvorby ju zaujala dráma o otcovi s Alzheimerom.
Za svoje scenáre získala mnohé ocenenia a v súčasnosti pracuje na viacerých projektoch rôznych žánrov, na hororovom seriáli aj baletnom milostnom trileri.
Ktorý film má podľa vás najlepší scenár?
Z posledných rokov bol pre mňa najzaujímavejší film Otec od režiséra Floriana Zellera. Napísal ho Christopher Hampton, ktorý za film dostal, podľa mňa oprávnene, Oscara za najlepší scenár.
Predstavil v ňom nielen tému zmätenosti, ktorá nastáva v starnutí v dôsledku neurodegeneratívnej poruchy, ale aj krehkosti a nakoniec i bezmocnosti takým spôsobom, že s postavou starého človeka sa dokážete úplne stotožniť.
Samozrejme, záleží aj na presnom hereckom obsadení. Anthony Hopkins o svojej úlohe vo filme vyhlásil, že je to on sám. Aj tak si však myslím, že scenáristicky som asi nevidela lepšie použitú metódu nespoľahlivého rozprávača.
A čo seriály?