BRATISLAVA. Keď vlani ruská telekomunikačná spoločnosť Megafon uvádzala na trh nový produkt, mala pomerne veľké ambície. Chcela, aby v jej reklame vystupoval Bruce Willis.
Bruce Willis na nakrúcanie neprišiel, firma Deepcake (tiež ruská) jej však napriek tomu želanie splnila. Keďže sa špecializuje na vývoj technológie deepfake, pre potreby minútového spotu jej poľahky vyrobila dokonalého dvojníka.
Nebolo v tom nič nelegálne. Americký herec jej dal nielen svoj súhlas, ale aj množstvo obrazového materiálu z čias, keď nakrúcal filmy Piaty element či Smrtonosná pasca, a údajne sa z reklamy, kde vyzeral mladšie ako dnes, tešil.

Nebolo preto prekvapením, keď denník Daily Mail prišiel so správou, že firma Deepcake kúpila od Willisa práva na jeho tvár – čím sa jej otvorili možnosti na to, aby s jeho obrazom pracovala aj v budúcnosti.
A to napriek tomu, že tento rok v marci ukončil kariéru, keďže ochorenie afázia mu čoskoro oslabí schopnosť rozprávať aj rozoznávať reč.
Situácia je však zložitejšia, ako sa zdá.
Honoráre chodia aj po smrti. Ale za istú cenu
Práca s digitálnou podobizňou hercov je už zopár rokov realitou. Vďaka stovkám svietidiel LED, usporiadaných v tvare gule, možno tvár naskenovať zo všetkých možných uhlov.
Skeny prenikajú až do pórov, takže pokožka vyzerá ako živá a dokonca vyvoláva dojem, že pod ňou naozaj pulzuje krv.