Ekologický aktivizmus má nepochybne aj – pre niekoho iritujúce, pre iných zasa burcujúce – mediálne projekty.
Mnohí z nás si pamätajú na prvé výbušné aktivity pôvodne kanadskej organizácie Greenpeace, ktorá vznikla v roku 1971 a stala sa ikonou na poli nenásilného (jasné, môžeme polemizovať o tomto slove) boja proti aktivitám, ktoré poškodzujú naše životné prostredie. Atómová energia a ochrana veľrýb pred nadmerným lovom stáli na začiatku.
Dnes sa Greenpeace a mnohé ďalšie aktivistické hnutia zameriavajú najmä na hlasné upozorňovanie na hrozby globálneho otepľovania, zmeny našej klímy, masívneho vymierania živočíchov, devastácie našej planéty nekontrolovateľným globálnym rastom a ďalšími sebadeštruktívnymi činnosťami ľudstva.
Dnešnú štafetu mediálneho rozruchu na seba pred piatimi rokmi prevzala švédska aktivistka a vtedy ešte žiačka Greta Thunberg (v januári tohto roka oslávila 20 rokov), ktorá v roku 2018 rozbehla akciu klimatických piatkov za planétu, stihla prehovoriť na najvýznamnejších svetových podujatiach a stala sa mediálnou tvárou klimatických protestov mladých ľudí po celom svete.
A nie je jediná, stala sa lídrom, značkou a menom, ktoré spája a pretláča do svetových médií tému nevyhnutnej zmeny nášho globálneho správania sa k planéte.