Keď vychádza z domu, zakaždým si so sebou berie kartónové dosky. Má v nich výstrižky zo starých časopisov, najmä zožltnuté portréty s podobizňou Vincenta van Gogha a jeho brata Thea.
Je presvedčený, že je jeho reinkarnáciou a že Theo van Gogh sa zas prevtelil do jeho brata Alaina. Podoba je neodškriepiteľná. Nimi dvoma, rodenými Parížanmi, sa musel inšpirovať režisér Wim Wenders, keď nakrúcal svoj slávny film Paríž, Texas a rozprával v ňom o reaganovskej Amerike.
Celé roky hľadá v novinách články, ktoré by potvrdili jeho hypotézu. Žiadny taký však nenašiel. "Ten podvodník Wenders sa k tomu nikdy nepriznal," hovorí.

Daniel Cartaud je psychiatrický pacient. Nie je hospitalizovaný v nemocnici, chodí do denného stacionára na lodi Adamant, ktorý v kolabujúcom francúzskom zdravotníctve pôsobí ako svet utópie.
Kamera ukrytá v blízkom okolí zachytila Daniela, ako každý deň pred vstupom váha. Otočí sa, odchádza, znovu sa otočí a vracia sa. Je zrejmé, že je neistý. No keď nastupoval na liečbu, s lekármi uzavrel jasnú dohodu.
Nebude sa skrývať doma, nebude sa pred nikým izolovať.
Potrebujú pomoc, ale vedia o tom
Konštrukciu z dreva a ocele navrhol architektonický ateliér Studio Design. Turisti prechádzajúci okolo Seiny pravdepodobne vôbec netušia, že na tejto lodi je psychiatrické oddelenie.