The Killer
Režisér David Fincher necháva na úvod filmu The Killer zabijaka viesť dlhý vnútorný monológ popri tom, ako sa pripravuje na svoju akciu v Paríži. Uvažuje nad svojou prácou, nad svetom a svojím miestom v ňom. V prázdnej, studenej miestnosti, kde čaká.
Je to prekvapivý začiatok novinky jedného z najuznávanejších filmárov súčasnej americkej kinematografie.
Nuda, útek, útok
„Ak neviete zniesť nudu, táto práca nie je pre vás.“ To nehovorí Fincher, ale ústredná postava filmu The Killer. Zabijak, ktorý nemá meno. Respektíve má ich priveľa.
Stvárňuje ho Michael Fassbender. Unavený, sklesnutý, chvíľami pôsobí celkom neživotne. No zároveň disciplinovaný, s prísnou sebakontrolou ako majster svojej profesie.

Lenže aj majster kat sa utne. A po „hypnotickom“ monologickom úvode a zbabranej zákazke nastáva útek, po ktorom nasleduje útok. Osobná pomsta.
Ako funguje človek, ktorý sa musí zo všetkého najviac snažiť o to, aby bol prehliadnuteľný a pritom mal dokonalý prehľad o všetkom naokolo? Muž s úlohou odstrániť iného človeka a so schopnosťou odfiltrovať dôvody, nezaujímať sa o identitu obete a nepripúšťať si žiadnu empatiu?