Zásah štastím
od 4. januára v kinách
Päťdesiaty a pravdepodobne posledný film legendárneho Woodyho Allena. Romantická komediálna dráma rozpráva o tom, akú dôležitú úlohu v našich životoch zohrávajú náhoda a šťastie. Fanny a Jean vyzerajú ako dokonalý pár. Majú všetko, o čom ostatní snívajú. Sú šťastní vo svojom profesionálnom živote, žijú v krásnom byte v nádhernej parížskej štvrti a zdá sa, že sú do seba rovnako zamilovaní ako pri prvom stretnutí. Ale jedno náhodné stretnutie všetko zmení.
Martýr
8. januára v divadle Lab v Bratislave
Tragikomická hra Mariusa von Mayenburga v podaní študentov VŠMU o náboženskom fanatizme a povrchnosti dnešnej spoločnosti. Nahnevaný a osamelý dospievajúci chlapec, ktorý túži po uznaní a pozornosti, sa rozhodne pomstiť okoliu za jeho povrchnosť. Zbraňou, ktorou trestá, je Biblia.
Čo so západoeurópskou spoločnosťou urobí náboženský fanatizmus? Ako dlho dokáže človek znášať pocit nespokojnosti, bezmocnosti, nespravodlivosti či frustrácie, kým sa uchýli k radikálnym rozhodnutiam? Je v našej modernej, čoraz viac individualizovanej spoločnosti priestor na blízkosť a dialóg?

Koncert nemých filmov
12. januára vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu v Bratislave
Groteska s Busterom Keatonom, Chaplin vracajúci sa z flámu aj Jánošík režiséra Siakeľa v hlavnej úlohe s Theodorom Pištekom z roku 1921 sa vrátia na plátno počas unikátneho koncertu. Živé uvedenie novej hudby k starým nemým filmom je totiž v posledných rokoch vo svete populárne. Skladateľka Sisa Michalidesová sa rozhodla zrealizovať podobný námet aj u nás. Koncertné predvedenie bude realizované naživo do filmovej projekcie. Dirigent bude koncert dirigovať synchrónne so živou filmovou projekciou.

Svetlana Fialová: Millennial Misery
do 19. januára vo White & Weiss Gallery v Bratislave
Talentová košická autorka prináša vo svojej najnovšej tvorbe intenzívny ponor do mysle mladej generácie, do sveta, ktorý je často považovaný za miléniálny maratón plný výziev a otázok. Odvážne sa púšťa do hĺbky súčasného mladého človeka, skúma otázky jeho identity, tlak spoločnosti a nekonečný šum sociálnych médií. Vytvára surové, trpko zábavné a ironicky vážne vizuálne záznamy bezprostredných skúseností.

.
Neil Young: Before and After
Nový album s trinástimi skladbami je v poradí štyridsiaty piaty v tvorbe kanadsko-amerického speváka a skladateľa Younga. Je to jeho výlet do vlastnej hudobnej histórie. Vybral si svoje menej známe skladby a dal im nový šat. Young o albume hovorí ako zážitku, v ktorom sú zachytené emócie a má sa počúvať ako celok. Piesne sa prelínajú a vytvárajú jeden súvislý tok, ktorý prináša 48-minútový čistý a intímny zážitok z počúvania. Young to označuje ako „hudobná montáž bez začiatku a konca“.

Svetlana Žuchová: Dni matiek
Svetlana Žuchová zachytáva vo svojej novej próze vzťah matky k dieťaťu i dospelého dieťaťa k matke. Prináša rôzne uhly pohľadu. Kým si Zora robí starosti o syna, Tamara sa snaží postarať o mamu. Obe si pritom kladú podobné otázky a premýšľajú, či majú prehnané obavy alebo, naopak, podceňujú zjavné nebezpečenstvo.
