SME

Mama ma nemá rada, lebo má kvôli mne depresiu, napísala si do denníčka ako sedemročná

Film Život ako každý iný otvára tému depresií matiek.

Život ako každý iný.Život ako každý iný.

Režisér Jean-Louis Cros si nevedel pomôcť a natáčať musel aj v súkromí. Kým väčšina rodín má zaznamenané nanajvýš besiedky a rodinné oslavy, Cros filmoval rutinu. Nákupy, príchody detí zo školy, bežné večere. Na záberoch tak vidno, ako deti rastú a manželka Valérie je z roka na rok utrápenejšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V tom čase sa začali Valériine psychické problémy. Bola v depresii. Často hovorila, že urobila chybu, že sa nevie postarať o deti, že má z toho stres,“ vraví zhruba o tri desaťročia neskôr na kameru svojej dcére, kým nanáša škárovačku medzi tehly.

SkryťVypnúť reklamu

„Jeden z dôvodov, prečo som to natáčal, bol, že som chcel zachytiť tú peknú stránku a neskôr jej ukázať, aké sme prežili pekné roky.“

Nepodarilo sa mu to. Jeho manželka a Faustinina matka sa v roku 2015 po dlhých rokoch depresií pokúsila o samovraždu.

Francúzsky dokument Život ako každý iný, ktorý práve vstupuje do slovenských kín, je intímnym portrétom rodiny, ktorá je ovplyvnená duševným ochorením. Otvára aj tabuizovanú tému, ktorou je neprijatie materstva a strata identity potom, čo sa žena stane matkou.

Užívajte si rodinný život, poradil jej lekár

„Povedala mi to iba tak, cez Skype. Chceli sme sa o tom rozprávať, ale nedokázali sme to,“ vraví o maminom pokuse o samovraždu v úvode dokumentu mladá režisérka. Aj preto sa rozhodla znova pozorne preskúmať rodinný archív a hľadieť naň inými očami. Kombinuje zábery svojho otca s novými. Situácie citlivo konfrontuje a svojich rodičov sa pýta na veci, ktoré sa deti zvyčajne nepýtajú.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CANMU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Tehotenstvo

Ilustračné foto.

V roku 2024 bolo hlásených menej ako päťtisíc interrupcií.


SITA 6
Ilustračné foto

Japonsko má po Maroku druhú najstaršiu populáciu na svete.


TASR 1
Obyvatelia Hanoja počas verejného cvičenia.

Rodina je príliš nákladná, tvrdí oslovená Vietnamka.


TASR
Súvisiace témy: Depresia, Pôrody, Duševné zdravie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 115
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 213
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 344
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 061
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 717
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 642
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 308
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 165
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Gallova: Vyšetrovanie podozrivej smrti slávneho maliara Raffaela Santi a druhý raz bol slávnostne pochovaný
  2. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  3. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  4. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  5. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  6. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  7. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  8. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 38 852
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 21 792
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 642
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 507
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 572
  6. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 359
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 784
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 659
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu