BRATISLAVA. Hlavné mesto Francúzska sa roky pripravovalo na dva milióny medzinárodných návštevníkov letných olympijských hier, ale popritom im zrejme unikal možno ešte väčší fenomén, ktorý zasiahol celý svet a mieril do Paríža: Taylor Swift.
Swift vo francúzskej metropole v úvode mája odohrala štyri koncerty. Podľa časopisu Fortune predstavuje koncert s celkovou kapacitou 40-tisíc miest na sedenie na jedno vystúpenie len malý zlomok veľkosti olympijských hier.
Podľa údajov newyorskej luxusnej cestovnej kancelárie Embark Beyond však koncerty pritiahli do Paríža päťkrát viac Američanov než olympijské hry. Spoluzakladateľ cestovky Jack Ezon dokonca skonštatoval, že Taylor Swift športovú udalosť zatieňuje.

Medzi viac ako 200 parížskymi výletmi, ktoré Ezonova spoločnosť naplánovala pre tzv. Swifties, teda fanúšikov a fanúšičky Taylor Swift, bola priemerná dĺžka pobytu v Paríži tri noci. Klienti a klientky zvyčajne bývali v luxusných hoteloch ako Plaza Athénée, Hôtel de Crillon a Le Bristol.
A keďže v Spojených štátoch sú jej koncerty drahšie a navyše vypredané, 20 percent vstupeniek na parížske koncerty, teda zhruba 36-tisíc lístkov, vykúpili práve Američania.
Swift vs. Posledná generácia
Aj Viedeň, kde speváčka už čoskoro odohrá tri koncerty (8., 9. a 10. augusta) - už zaznamenala nárast rezervácii ubytovania o 430 percent. Na tamojšie koncerty sa chystá viac ako 150-tisíc fanúšikov a fanúšičiek.
Veľa si sľubuje aj Varšava, ktorá z práve prebiehajúcich troch koncertov speváčky (1., 2. a 3. augusta) očakáva, že jej prinesie do mesta 44 miliónov eur.