Rozumie, prečo sa v niektorých častiach spoločnosti pestuje dešpekt voči influencerom, ale pre tých, ktorí oplakávajú svoje stratené pozície, má svoju odpoveď.
Aj EMA FAJNOR si napriek mladému veku prešla ťažkým obdobím, komplikovaný bol aj jej prechod z tínedžerského veku do dospelosti. No odhodlala sa vykročiť na náročnú cestu, s vierou, že energia, ktorú do nej vloží, sa skôr či neskôr musí prejaviť.
Dnes je módnou ikonou, influencerkou, moderátotkou, založila vlastnú značku, rozbieha hereckú kariéru, pracuje s módnou gramotnosťou Slovákov a v relácii Nákupné maniačky ženám radí, čo je sexy a čo je už vulgárne.
Nadabovala jednu z postáv filmu Influencerky, ktorý práve prišiel do kín. Pozná nástrahy ich sveta, no má jasno v tom, kto alebo čo môže byť jej konkurenciou a nechce byť zbytočne vďačná za to, čo dosiahla.
V rozhovore sa dozviete:
- aká je módna gramotnosť Slovákov
- aký je rozdiel medzi nami a Talianmi
- čo ženy považujú za sexy a prečo je to prvoplánové
- čo všetko sa o Slovákoch prejaví, keď nakrúca Nákupné maniečky
- kými módnymi obdobiami prešla a aký je jej súčasný štýl
- aké sú nástrahy číhajúce vo svete influencerov
- čo je pre ňu v práci najväčší stres
- čo bolo jej ťažké obdobie
- ako sa vyrovnáva s neslušnou komunikáciou
- prečo nechce byť prehnane vďačná za svoj úspech a životný štýl
- aký je recept cítiť sa pekná
- prečo nechce zostať v Prahe
- čo si myslí o tom, keď ľudia s dešpektom hodnotia influencerov
Všímajú si muži, čo nosia ženy na sebe?
Myslím si, že áno. Muži sú oveľa všímavejší, než si samy priznávame. Aj mne mama hovorila: muž ťa vníma ako celok. Dnes si myslím, že takéto porekadlo mi bolo na škodu. Muži sa pozerajú. Vidia, či mám špinu za nechtami, nemôžem dúfať v to, že si to nevšimnú. Sú rovnakí detailisti ako ženy, len to možno nepovedia. Aj keď si presne nepamätajú, čo presne sme mali kedy na sebe, dojem z toho si uchovajú.
Ako hodnotíte našu módnu gramotnosť? Je rozdiel medzi tým, čo je pre nás dôležité, keď žijeme v malom meste a keď vo veľkom?
Zdá sa mi, že v malom meste a na vidieku idú ženy aj do potravín upravené a s čerstvou frizúrou. Z toho je zrejmé, ako veľmi sa kladie dôraz na to, aby bola žena upravená. Na druhej strane, nemáme dostatočný módny cit a dostatočnú kultivovanosť. Sme mladý štát, doteraz sme na to príliš nedbali, na rozdiel od Talianov, pre ktorých je móda tradične súčasťou kultúry. My ešte musíme ľuďom vysvetľovať, že móda je dôležitá, je súčasťou prvého dojmu, ktorý po sebe zanechávame. Má taký istý dopad ako naša reč tela či to, ako sa vyjadrujeme. Aj tým, čo máme na sebe, odovzdávame človeku oproti nám informáciu a bola by škoda, keby sme mu odovzdali nejakú zavádzajúcu. Prečo sa neprezentovať pekne?
V akom štýle sa rada prezentujete vy?
Mám rada výnimočné veci. Výrazný prvok zvyčajne nadraďujem nad to, ako v ňom vyzerám a či v ňom mám peknú siluetu. Ak je vydarený, jeho umelecké vyznenie je pre mňa dôležitejšie. Pretože v móde nejde len to, ako byť sexy a nosiť hlboký výstrih. Treba byť aj iný a zaujímavý.

Nemyslíte si, že naše ženy chcú byť najmä sexy?
Áno. Keď sa žene povie, teraz sa pekne obleč, snažia sa byť v prvom rade príťažlivé. Nie je na tom nič zlé, len je to trochu prvoplánové. Krátky strih sukne je asi najjednoduchšia cesta, ako vyjadriť svoju ženskosť.
V relácii Nákupné maniačky ste už viackrát pomenovali, čo je vulgárne a lacné, napriek tomu sa zdá, ako by sa to k súťažiacim nedostalo.
Módny vkus máme do veľkej miery zakorenený v sebe. Nehovorím, že je vrodený, no minimálne ho ovplyvňuje prostredie, v ktorom vyrastáme.