Na trblietajúce javisko vystupuje muž v župane. Zhodí ho na zem. Pod ním má oblek s veľkými klopami. Obracia sa na kameru a spieva:
Z básnikov, z ich krásnych slov, ti dám len pár, len týchto pár: Ja mám ťa rád... Javisko sa postupne zapĺňa tanečníkmi a spevák sa pohybuje stále energickejšie. Vo finále ho nesú na rukách, padajú zlaté konfety. Stop.
Teraz sa bude javisko hodinu zametať a vracať do pôvodného stavu, aby sa záber mohol ešte raz zopakovať.
Spomínaná scéna sa síce točila medzi poslednými, príbeh Karola Duchoňa však bude vo filme otvárať. Ten sa totiž začína počas nakrúcania silvestrovského programu v televízii v roku 1984. Mužovi, ktorému ešte nedávno ležal pri nohách svet, prebehne počas jednej noci pred očami doslova celý život.
Režisér Peter Bebjak v týchto dňoch finišuje s nakrúcaním životopisnej snímky Duchoň.
Spolu s predstaviteľom hlavnej úlohy Vladislavom Plevčíkom a hlavným kameramanom Martinom Žiaranom hovoria o najväčších výzvach tohto filmu.
Maska mení nakrúcanie
Pre Vladislava Plevčíka je Duchoň viac ako vysnívaná úloha, o takej sa mu totiž ani len nesnívalo. V prípade skúseného muzikálového herca z divadla Nová scéna ide o prvú veľkú filmovú úlohu, ale nedokáže povedať, či bolo väčšou výzvou filmové herectvo, alebo že mal spievať ako slovenský Tom Jones:
„To sa nedá oddeliť. Rovnako originálne, ako sa správal a vystupoval, aj spieval. Bol to neoddeliteľný kus tajomstva, ktoré som sa snažil odhaliť,“ vysvetľuje.