SME

Deti celebrít nemusia byť videné, tie v núdzi áno. Slovenská reklama uspela na prestížnej súťaži

Úsmev ako dar vyzbieral vďaka kampani viac peňazí.

Kampaň Úsmev ako dar získala prestížne ocenenie Euro Effie. Vymyslela ju agentúra Respect APP, realizovala  v spolupráci s SKPR Strategies.Kampaň Úsmev ako dar získala prestížne ocenenie Euro Effie. Vymyslela ju agentúra Respect APP, realizovala v spolupráci s SKPR Strategies. (Zdroj: Úsmev ako dar)

Z času na čas sa nás ľudia pýtajú, prečo nechceme, aby naše deti boli na sociálnych sieťach videné a prečo im prekrývame tvár. "Je to predovšetkým preto, aby ich ľudia spoznávali najmä v reálnom a nie v digitálnom svete. Je to tak trochu aj pre súkromie," hovorí Matej Sajfa Cifra na svojom instagrame.

Do debaty sa následne zapojilo takmer 400 ľudí. Video však bolo len malou upútavkou k téme, ktorú Sajfa neskôr objasnil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Myslím, že naše deti nemusí byť úplne vidno. Vidno by malo byť tie deti, ktoré sú v núdzi, ktorým hrozí strata rodiny alebo domova." Následne sa na fotografii zobrazilo dieťa, ktoré potrebuje pomoc.

SkryťVypnúť reklamu

Moderátor Sajfa bol jedným z niekoľkých známych osobností, ktoré podporili minulý rok myšlienku kampane pre občianske združenie Úsmev ako dar. Videá influencerov videlo na sociálnych sieťach viac ako 2,8 milióna používateľov.

Loading

...

Vďaka tejto kampani sa podarilo občianskemu združeniu Úsmev ako dar vyzbierať viac ako 224-tisíc eur na pomoc deťom. Táto suma bola takmer o polovicu vyššia ako doterajšia najúspešnejšia.

Aj tieto čísla prispeli k tomu, aby reklamu ocenili v zahraničí - na súťaži nejefektívnejších európskych reklám Effie Awards Europe (Euro Effie), kde získala bronz.

Kreatívnu ideu kampane vymysleli v agentúre Respect APP a PR agentúre SKPR Strategies. Stratégiu kampane zastrešila Yolka Udičová, kreatívu mal pod palcom Lukáš Lukonič.

Pre kreatívnu agentúru Respect APP to bol príjemný darček. „Veľmi nás teší, že naša kreativita bola efektívna, zasiahla tam, kde bolo treba, a pomohla tým, čo to najviac potrebujú. Respect APP oslavuje tento rok 20 rokov svojej existencie a toto ocenenie je príjemným darčekom k nášmu výročiu,“ hovorí Ondrej Štefánik, šéf agentúry.

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň vznikala s minimálnym marketingovým a PR rozpočtom. O to viac sú v občianskom združení vďační, že majú po svojom boku profesionálov, ktorí ich usmerňujú a pomáhajú robiť efektívne kampane.

"Vďaka týmto profesionálom dokážeme spojiť verejnosť so stovkami rodín v núdzi, ktoré to naozaj potrebujú," konštatuje Mária Soboličová, manažérka pre fundraising a PR Úsmev ako dar.

Effie Awards Europe je súťaž efektivity, ktorá v európskom meradle vyhodnocuje najefektívnejšie reklamné kampane už od roku 1996. Slávnostné ocenenie sa odovzdáva každoročne v Bruseli.

Doteraz ho získalo len pár agentúr zo Slovenska. Prvé putovalo v roku 2012 do agentúry MUW:Digital, digitálnej odnoži MUW Saatchi&Saatchi. Neskôr si európsku cenu efektivity odniesla Zaraguza pod vedením Martina Blaška, Michala Pastiera a Juraja Pobjeckého.

SkryťVypnúť reklamu

V minulosti dokázali v Bruseli presvedčiť medzinárodnú porotu aj agentúry Triad, This is Locco, Istropolitana Ogilvy, Wiktor Leo Burnett či cyklistická značka Isadore.

Súťaže

Ilustračné foto.

O víťazstvo zabojujú pretekári z Poľska a zo Slovenska.


TASR
Ilustračné foto.

Vybrali sme ideálnu jedenástku 21. kola regionálnych a oblastných súťaží.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 427
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 071
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 955
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 595
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 273
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 723
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 387
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 122
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Gallova: Vyšetrovanie podozrivej smrti slávneho maliara Raffaela Santi a druhý raz bol slávnostne pochovaný
  2. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  3. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  4. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  5. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  6. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  7. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  8. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 24 215
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 665
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 031
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 722
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 714
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 239
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 356
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák! 4 493
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu