SME

Deti celebrít nemusia byť videné, tie v núdzi áno. Slovenská reklama uspela na prestížnej súťaži

Úsmev ako dar vyzbieral vďaka kampani viac peňazí.

Kampaň Úsmev ako dar získala prestížne ocenenie Euro Effie. Vymyslela ju agentúra Respect APP, realizovala  v spolupráci s SKPR Strategies.Kampaň Úsmev ako dar získala prestížne ocenenie Euro Effie. Vymyslela ju agentúra Respect APP, realizovala v spolupráci s SKPR Strategies. (Zdroj: Úsmev ako dar)

Z času na čas sa nás ľudia pýtajú, prečo nechceme, aby naše deti boli na sociálnych sieťach videné a prečo im prekrývame tvár. "Je to predovšetkým preto, aby ich ľudia spoznávali najmä v reálnom a nie v digitálnom svete. Je to tak trochu aj pre súkromie," hovorí Matej Sajfa Cifra na svojom instagrame.

Do debaty sa následne zapojilo takmer 400 ľudí. Video však bolo len malou upútavkou k téme, ktorú Sajfa neskôr objasnil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Myslím, že naše deti nemusí byť úplne vidno. Vidno by malo byť tie deti, ktoré sú v núdzi, ktorým hrozí strata rodiny alebo domova." Následne sa na fotografii zobrazilo dieťa, ktoré potrebuje pomoc.

SkryťVypnúť reklamu

Moderátor Sajfa bol jedným z niekoľkých známych osobností, ktoré podporili minulý rok myšlienku kampane pre občianske združenie Úsmev ako dar. Videá influencerov videlo na sociálnych sieťach viac ako 2,8 milióna používateľov.

Loading

...

Vďaka tejto kampani sa podarilo občianskemu združeniu Úsmev ako dar vyzbierať viac ako 224-tisíc eur na pomoc deťom. Táto suma bola takmer o polovicu vyššia ako doterajšia najúspešnejšia.

Aj tieto čísla prispeli k tomu, aby reklamu ocenili v zahraničí - na súťaži nejefektívnejších európskych reklám Effie Awards Europe (Euro Effie), kde získala bronz.

Kreatívnu ideu kampane vymysleli v agentúre Respect APP a PR agentúre SKPR Strategies. Stratégiu kampane zastrešila Yolka Udičová, kreatívu mal pod palcom Lukáš Lukonič.

Pre kreatívnu agentúru Respect APP to bol príjemný darček. „Veľmi nás teší, že naša kreativita bola efektívna, zasiahla tam, kde bolo treba, a pomohla tým, čo to najviac potrebujú. Respect APP oslavuje tento rok 20 rokov svojej existencie a toto ocenenie je príjemným darčekom k nášmu výročiu,“ hovorí Ondrej Štefánik, šéf agentúry.

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň vznikala s minimálnym marketingovým a PR rozpočtom. O to viac sú v občianskom združení vďační, že majú po svojom boku profesionálov, ktorí ich usmerňujú a pomáhajú robiť efektívne kampane.

"Vďaka týmto profesionálom dokážeme spojiť verejnosť so stovkami rodín v núdzi, ktoré to naozaj potrebujú," konštatuje Mária Soboličová, manažérka pre fundraising a PR Úsmev ako dar.

Effie Awards Europe je súťaž efektivity, ktorá v európskom meradle vyhodnocuje najefektívnejšie reklamné kampane už od roku 1996. Slávnostné ocenenie sa odovzdáva každoročne v Bruseli.

Doteraz ho získalo len pár agentúr zo Slovenska. Prvé putovalo v roku 2012 do agentúry MUW:Digital, digitálnej odnoži MUW Saatchi&Saatchi. Neskôr si európsku cenu efektivity odniesla Zaraguza pod vedením Martina Blaška, Michala Pastiera a Juraja Pobjeckého.

SkryťVypnúť reklamu

V minulosti dokázali v Bruseli presvedčiť medzinárodnú porotu aj agentúry Triad, This is Locco, Istropolitana Ogilvy, Wiktor Leo Burnett či cyklistická značka Isadore.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 402
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 541
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 706
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 622
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 571
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 302
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  2. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  3. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  4. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  5. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  6. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  7. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  8. Jozef Černek: Lulu alebo ako sa dostať do Dramaťáku a hlavne prečo
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 658
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 347
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 137
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 177
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 906
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu