Z času na čas sa nás ľudia pýtajú, prečo nechceme, aby naše deti boli na sociálnych sieťach videné a prečo im prekrývame tvár. "Je to predovšetkým preto, aby ich ľudia spoznávali najmä v reálnom a nie v digitálnom svete. Je to tak trochu aj pre súkromie," hovorí Matej Sajfa Cifra na svojom instagrame.
Do debaty sa následne zapojilo takmer 400 ľudí. Video však bolo len malou upútavkou k téme, ktorú Sajfa neskôr objasnil.
"Myslím, že naše deti nemusí byť úplne vidno. Vidno by malo byť tie deti, ktoré sú v núdzi, ktorým hrozí strata rodiny alebo domova." Následne sa na fotografii zobrazilo dieťa, ktoré potrebuje pomoc.
Moderátor Sajfa bol jedným z niekoľkých známych osobností, ktoré podporili minulý rok myšlienku kampane pre občianske združenie Úsmev ako dar. Videá influencerov videlo na sociálnych sieťach viac ako 2,8 milióna používateľov.
Vďaka tejto kampani sa podarilo občianskemu združeniu Úsmev ako dar vyzbierať viac ako 224-tisíc eur na pomoc deťom. Táto suma bola takmer o polovicu vyššia ako doterajšia najúspešnejšia.
Aj tieto čísla prispeli k tomu, aby reklamu ocenili v zahraničí - na súťaži nejefektívnejších európskych reklám Effie Awards Europe (Euro Effie), kde získala bronz.
Kreatívnu ideu kampane vymysleli v agentúre Respect APP a PR agentúre SKPR Strategies. Stratégiu kampane zastrešila Yolka Udičová, kreatívu mal pod palcom Lukáš Lukonič.
Pre kreatívnu agentúru Respect APP to bol príjemný darček. „Veľmi nás teší, že naša kreativita bola efektívna, zasiahla tam, kde bolo treba, a pomohla tým, čo to najviac potrebujú. Respect APP oslavuje tento rok 20 rokov svojej existencie a toto ocenenie je príjemným darčekom k nášmu výročiu,“ hovorí Ondrej Štefánik, šéf agentúry.
Kampaň vznikala s minimálnym marketingovým a PR rozpočtom. O to viac sú v občianskom združení vďační, že majú po svojom boku profesionálov, ktorí ich usmerňujú a pomáhajú robiť efektívne kampane.
"Vďaka týmto profesionálom dokážeme spojiť verejnosť so stovkami rodín v núdzi, ktoré to naozaj potrebujú," konštatuje Mária Soboličová, manažérka pre fundraising a PR Úsmev ako dar.
Effie Awards Europe je súťaž efektivity, ktorá v európskom meradle vyhodnocuje najefektívnejšie reklamné kampane už od roku 1996. Slávnostné ocenenie sa odovzdáva každoročne v Bruseli.
Doteraz ho získalo len pár agentúr zo Slovenska. Prvé putovalo v roku 2012 do agentúry MUW:Digital, digitálnej odnoži MUW Saatchi&Saatchi. Neskôr si európsku cenu efektivity odniesla Zaraguza pod vedením Martina Blaška, Michala Pastiera a Juraja Pobjeckého.
V minulosti dokázali v Bruseli presvedčiť medzinárodnú porotu aj agentúry Triad, This is Locco, Istropolitana Ogilvy, Wiktor Leo Burnett či cyklistická značka Isadore.