Televízia Joj skúša osloviť ženy. Do hlavného večerného vysielacieho času vytiahla romantickú novinku Lásky v Istanbule. Romantika strieda rodinnú ságu (Ranč) a dúfa, že oslabí konkurenčnú kriminálku (Vina). Minimálne podľa prvého odvysielaného dielu to tak nebude.
Seriál v hlavnej úlohe s Mariánom Mitašom a Líviou Bielovičovou, ktorí stvárňujú veľvyslanca a konzulku v Istanbule, Joj zaradila do vysielania pravidelne v pondelok a stredu.
Každý diel má vlastný príbeh a okrem lásky medzi hlavnými hrdinami má byť miniséria prepletená „poslaním oboch diplomatov pomáhať slovenským občanom v zahraničí“, teda nečakanými zvratmi a príbehmi, sľubuje Jojka.
V lineárnej televízii štartovala novinka na veľkonočný pondelok a televízia dúfala, že to bude lákadlo najmä pre diváčky.
Do karát jej mohlo hrať to, že sú sviatky, prípadne to, že sa už niektorí vrátili z predĺženého víkendu a opäť zasadli k televíznym obrazovkám.
Riziko je, že Lásky v Istanbule nasadila televízia proti Vine, ktorá má na Markíze svojich verných divákov a ktorá už predtým brala divákov Ranču.
Zdá sa, že romantika si svoje verné podporovateľky ešte len bude hľadať. Úvodný diel Lások v Istanbule divákov neprilákal, podľa Mediaboomu si ho malo pozrieť len 267-tisíc divákov.
V obchodnej skupine dosiahol úvodný diel romantickej novinky podpriemerný rating 3,9 percenta s podielom na trhu 11,9 percent. Ranč zvykol v pondelky prekračovať štvorpercentnú hranicu.
Na porovnanie, konkurenčná Vina dosiahla rating 7,1 percenta a podiel na trhu 22,9 percenta. Deviaty diel seriálu TV Markíza si pozrelo priemerne 416-tisíc divákov.
Názov minisérie Lásky v Istanbule môže divákov zmiasť, pretože nejde o tureckú telenovelu, aj keď je cielená prioritne na ženské divácke publikum.
Produkčne sa na minisérii podieľala spoločnosť Petra Núñeza Nunez NFE, seriál zastrešila Oľga Núñezová.
Nunez NFE má skúsenosti s produkciou filmov pre ženské publikum. Napríklad v rámci celovečerných evitoviek – V lete ti poviem, ako sa mám alebo Všetko alebo nič. Preto by minimálne prostredím a atraktívnymi zábermi mohla diváčky zaujať. Koniec koncov, televízia láka na atraktívne zábery Istanbulu.

Seriál nie je licencovaný a aj keď ho Jojka prezentuje ako novinku, diváci ju už mohli vidieť.
Stačí, ak by si predplatili streamovaciu platformu Joj play, kde je romantický seriál zaradený už od leta minulého roka. Síce o presných číslach Jojka nehovorí, ale tvrdí, že ide o najsledovanejší seriál na jej streamovacej platforme. Televízia dokonca nabádala divákov, nech si „novinku“ pozrú už v predstihu ešte pred Veľkou nocou.
A bez toho, aby poznala výsledok, ako sa bude páčiť diváčkam pred televíznymi obrazovkami v pondelok a stredu, rozhodla sa pokračovať v romantických minisériách ďalej. Podľa Mediakliku pripravuje už Lásky v Tunise.
Žánrovo ľahké, obsahovo nenáročné, pútavé zábermi, no najmä romantické – to je to, na čo televízia stavila a čo by mohlo byť atraktívne pre ženské publikum. Ak si ho podchytí, môže jej to priniesť ovocie v podobe sledovanosti aj v budúcnosti, dokonca v úvode blížiacich sa majstrovstiev sveta v hokeji, počas ktorých sa značná divácka pozornosť už tradične presunie k športu.
Rozlúčka s Rančom len dočasne
Minulý štvrtok pred Veľkou nocou televízia ukončila vysielanie seriálu Ranč, ktorý na obrazovky ako novinku priniesla na začiatku tohto roka.
Seriál štartoval na pomery televízie Joj veľmi dobre. Postupne však strácal divákov, odolávať nedokázal najmä pondelky, keď konkurenčná Markíza vysielala kriminálku Vina.
Poslednú časť prvej série odvysielala Jojka nečakane vo štvrtok pred Veľkou nocou, avšak s nevábnym výsledkom. Odlev divákov spôsobili pravdepodobne prichádzajúce veľkonočné sviatky, pocítili to aj ďalšie konkurenčné seriálové fenomény ako Dunaj, k vašim službám či Sľub.

Finálový diel prvej série Ranča si podľa Mediaboomu pozrelo najmenej divákov od jeho štartu – 311-tisíc divákov, v obchodnej skupine bol výkon podpriemerný s ratingom 4,2 percenta a podielom na trhu 14,2 percenta.
Joj ohlásila prípravu ďalšej série.
Markíza stále kraľuje
V seriálovej produkcii slovenských televízií jednoznačne vedie retro hit Sľub televízie Markízy. Ten dokáže v pracovné poobedia osloviť aj viac ako pol milióna divákov a televízii denne prináša výborné podiely v predvečernom vysielacom čase. Ak by sme mali určiť víťaza tejto sezóny, určite by to bol Sľub.
Divákov už tradične v utorok a vo štvrtok pred obrazovky sadajú k seriálu Dunaj, k vašim službám. Markíze zabezpečuje jednoznačné prvenstvo počas vysielania, aj keď jemné výkyvy v sledovanosti už badať. Posledný štvrtok si ho podľa Mediaboomu pozrelo v univerzálnej cieľovej skupine (12+ pozn. red.) 464-tisíc divákov, seriál prišiel o 100-tisíc priaznivcov. V obchodnej skupine získal rating 7,2 percent a podiel na trhu 24 percent. Podľa portálu to bol najslabší výkon seriálu, v rámci výsledkov na trhu je to stále nadpriemer. Predpokladáme, že strata je dočasná a po sviatkoch sa diváci k seriálu vrátia.
Tretím najobľúbenejším seriálom je krimiseriál Vina, ktorý vysiela Markíza vždy v pondelok vo večernom vysielacom čase. Len minulý týždeň sa seriál prehupol do druhej série, napriek tomu, že prekvapivo odhalil vraha.