Tokio 22. augusta (TASR) - Internetový portál Yahoo Japan spustil v Japonsku bezplatnú hudobnú službu, čím po vstupe Apple vyostril konkurenčný boj na druhom najväčšom svetovom hudobnom trhu. Internetová služba Music Sound Station ponúka prehratie vždy 10 celých piesní zo 72 programov pre rôzne hudobné žánre, ako sú napríklad japonský pop, klasika alebo džez. Ostatné existujúce bezplatné hudobné služby hrajú iba 30 sekúnd z každej piesne. Hudba sa síce pri spomínanej bezplatnej službe Yahoo nebude dať stiahnuť do počítača, ale užívateľ bude mať k dispozícii linku na platenú službu, kde sa ponúka približne 100 000 titulov a linky na predajne CD.
Pred prehratím bezplatnej piesne sa najprv spustia reklamné videoklipy. Spomínaná ponuka Yahoo pritvrdí konkurenciu na japonskom trhu, kam nedávno vstúpil Apple so svojou on-line predajňou hudby iTunes. Cez túto on-line službu sa za prvé štyri dni predalo milión piesní.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.