Po lete sa viacero známych relácií vrátilo na obrazovky Markízy a JOJ. Televízie hovoria o triumfálnych návratoch ich projektov, avšak pri obrazovkách je menej divákov.
Dúfajú, že dôvodom je pretrvávajúce pekné počasie, ktoré ľudia využívajú na to, aby čas trávili vonku. Sledovanosť úvodného týždňa ovplyvnila aj nečakaná triumfujúca výhra slovenskej reprezentácie nad nemeckým družstvom v kvalifikácii na MS 2026 vo futbale.
Najviac divákov sa stále zdržiava pri reláciách Markízy. Aj keď žiaden rekord nepadol, polmiliónovú hranicu divákov prekročil zatiaľ len jeden seriál.
Sľub so sľubným návratom
Začiatkom týždňa, hneď od pondelka, sa vrátil retro hit televízie Markíza - Sľub, s ktorým televízia vstúpila do druhej série.
Seriál pokračuje v rozvíjaní starých známych príbehov, no prichádza aj s novými dejovými líniami. Najvýraznejšou postavou je Gabriela Marcinková v úlohe Natálie Chalupkovej, ktorá sa vracia po rokoch z cudziny a tvrdí, že je sestra Petra Kaprálika (Adama Bardyho). Ten tragicky zahynul pri autohavárii, takže jej príchod vyvoláva pochybnosti.
Obsadenie posilnil aj Filip Tůma ako tréner atletiky Dávid Sklenár.

V januári, keď seriál štartoval, si prvú epizódu pozrelo v cieľovej skupine 12+ viac ako pol milióna divákov.
Podobné čísla dosahoval počas celej jarnej sezóny. Teraz na jeseň sa síce vrátil ako najsledovanejšia relácia pondelka, avšak pred obrazovky sa usadilo 421-tisíc divákov pri ratingu 6,2 percenta a trhovom podiele 37,8 percenta.

V zovretí pokračuje v stopách minulých drám
V pondelok štartovala aj ďalšia novinka Markízy - dráma V zovretí s hviezdami seriálov: Monikou Hilmerovou, Jánom Koleníkom, Tomášom Maštalírom či Vladimírom Kobielskym.
Prvá epizóda dosiahla najlepšie čísla sledovanosti za všetky relácie vysielané v pondelok. V cieľovej skupine 14-56 získala rating 7,4 percenta pri trhovom podiele 29,0 percenta. Pozrelo si ho priemerne 452-tisíc divákov v skupine 12+.
V zovretí je štvrtým zo série projektov: Klamstvo, Zrada a Vina. Markíza môže byť so štartom spokojná, keďže dominovala na trhu, avšak pri porovnaní so štartom predchádzajúcich dramatických seriálov, V zovretí si pozrelo najmenej ľudí.
Zatiaľ čo prvý diel Viny v 12+ videlo podľa Mediaboom 496-tisíc divákov, prvý diel Klamstva a Zrady si vychutnalo viac ako pol milióna divákov. Úvodná časť V zovretí, síce klesla čo do počtu divákov pri obrazovkách, avšak podiely si udržala.
Zatiaľ neprekonateľný Dunaj
Dunaj, k vašim službám má za sebou štart už jedenástej série. Sága, ktorá sa odohráva počas druhej svetovej vojny prevažne v Bratislave, potvrdila svoje dominantné postavenie medzi najsledovanejšími seriálmi. V prvý deň vysielania po lete pritiahla 508-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+.
Prevahu na trhu získal seriál aj v obchodnej skupine - s ratingom 7,8 percenta a nadpriemerným trhovým podielom 31,2 percenta.
Autori seriálu nechali divákov v napätí, keď pred letom zdanlivo skončila postava Jána Koleníka - nemeckého dôstojníka SS Waltera Klausa. Nová séria ale Waltera v deji ponechala.
Prichádzajú aj nové postavy, ambiciózna obchodníčka Adela Brunovská, ktorú si zahrá Nela Pocisková, či Adriana Novakov ako nemecká dáma z lepších kruhov.

Vlažný návrat Ranča
Televízia JOJ zatiaľ odvysielala len prvý seriál. Ranč z dielne producentky a scenáristky Danice Hričovej pokračuje po lete druhou sériou.
Zo všetkých seriálov na komerčných televíziách ho privítalo najmenej divákov - necelých 300-tisíc divákov v univerzálnej skupine 12+. Pondelková epizóda dosiahla v komerčnej cieľovke sledovanosť 3,4 percenta a podiel na trhu 13,1 percenta.
Na televízny seriál, ktorý pokračuje ďalšou sériou, sú to nízke čísla. Uvidíme, ako presvedčia ďalšie epizódy, v ktorých sa namiesto Nely Pociskovej objavuje nová hrdinka v podaní Zuzany Kanócz. Podľa televízie má byť práve jej postava hnacím motorom druhej série.

V stredu dominovala na trhu v hlavnom vysielacom čase obľúbená kulinárska šou Na nože!. Martin Novák tentoraz zachraňoval reštauráciu Tri groše v Ľubietovej. Prvýkrát v ére relácie ocenil kuchár reštauráciu piatimi nožíkmi.
Znovuzrodenie reštaurácie si pozrelo 335-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Na nože! s ratingom 6,8 percenta a trhovým podielom 29,0 percenta v komerčnej cieľovej skupine 14 - 56 kraľovalo stredajšiemu prime-time.

Už menej sa z návratu teší ďalšia markizácka reality šou Jama levova. Tá sa predstavila s novými investormi- okrem Tatiany Ondrejkovej, Milana Dubeca a Igora Rattaja nádejné biznisové projekty posudzuje Separ či Štefan Rosina mladší.
Práve kontroverzný Separ vzbudil ešte v lete pobúrené reakcie svojimi vyhláseniami o tom, že v Európe vládne fašizmus. Markíza sa od jeho vyhlásení dištancovala.
Jamu levovu vysiela Markíza v neskoršom večernom vysielacom čase. Zatiaľ jej prvá časť získala v cieľovke 14 - 56 sledovanosť 1,9 percenta a podiel na trhu 15,4 percenta. Čo je podpriemerný výkon.

Futbal miešal divákov
Štvrtkový večer bol pre televízie náročný. Ako sa dalo čakať, futbal, ktorý vysielala stanica Šport na STVR, divákov odlákal. V kvalifikačnom stretnutí na MS sa na Tehelnom poli stretli družstvá Nemecka a Slovenska. To, ako sa rodila fenomenálna výhra, si postupne k televízii prichádzalo pozrieť čoraz viac divákov.
Výsledky sledovanosti priniesol Mediaboom. Kým prvý polčas súboja Slovenska s Nemeckom dosiahol v obchodnej skupine rating 4,7 percenta a podielom na trhu 17,5 percenta, ten druhý už vystrelil s ratingom 6,3 percenta a podielom na trhu 27,7 percenta.
Diváci boli zvedaví, a kým prvý polčas si pozrelo 294-tisíc divákov, ten druhý už 370-tisíc divákov.
Futbal sa odrazil aj na číslach Dunaja a zábavno-vedomostnej šou Dobre vedieť. Tú JOJ-ka vysielala prvýkrát, predtým ju diváci mohli vidieť na obrazovkách Markízy.
Licenčný formát zaručuje rovnaký priebeh relácie, JOJ-ka ale uviedla nových kapitánov - Zuzanu Kubovčíkovú Šebovú a Juraja Loja. V konkurencii futbalu, seriálu Dunaj, k vašim službám formát nemal šancu. Nové Dobre vedieť dosiahlo 3 ratingy s podielom na trhu len cez 11 percent.
Štvrtkovú epizódu Dunaj, k vašim službám si pozrelo 457-tisíc divákov. Pre futbal stratil približne 50-tisíc divákov. Stále však zostal najsledovanejším programom v prime-time.
Futbal plne zasiahol markizácku Farmu, ktorú televízia vysiela v neskoršom slote, po prime-time.
Televízie sú zatiaľ na začiatku jesennej sezóny, ďalšie novinky postupne pribudnú. Jedným z najväčších očakávaní je JOJ-kárska 8-dielna filmová séria Neuer, ktorú nakrútili podľa autentických knižných krimi-románov.
Sériu pripravovali v spolupráci s Českou televíziou a podľa šéfky marketingu JOJ Ivany Semjanovej ide o jeden z najpozoruhodnejších televíznych titulov, aké kedy pripravovali.