a aj pokutu 100-tisíc korún za presah reklamy do futbalového zápasu, sa odvolá.
Markíza dostala pokuty za viac ako tri milióny, TV JOJ vyše 1,1 milióna korún. Markíza porušila paragrafy o ochrane maloletých a skrytej reklame, keď zaradila do Televíznych novín príspevok o dianí v Big Brother. Podľa kancelára rady Andreja Holáka sa tak v spravodajstve ocitli aj erotické scény. Markíza tvrdí, že do komerčného spravodajstva patria aj informácie z reality šou.
Za nadávky, vulgarizmy a erotické scény dostala Markíza sankciu 1,1 milióna korún. Rovnakú sumu má za rovnakú chybu zaplatiť aj JOJ za VyVolených - Voľba. JOJ uznala svoju chybu: "Hneď na druhý deň sme odporúčanú vekovú hranicu zvýšili na 15 rokov a so zodpovednou osobou sme rozviazali pracovný pomer," povedal hovorca Ľudovít Tóth.
Komerčným televíziám hrozia v súvislosti s ich relity šou aj ďalšie pokuty, rada začala totiž preverovať ďalších päť vydaní. Rada dostáva od divákov stovky sťažností,
Nedostatočná ochrana mladého poslucháča môže vyniesť pokutu aj Fun rádiu opäť za program K-FUN z 3. a 21. septembra.
V súvislosti s Rádiom Twist rada včera nesúhlasila s prevodom obchodných podielov. Podľa Holáka totiž v spoločnosti nie sú prehľadné vlastnícke vzťahy. Väčšinový podiel - 58 percent v ňom chcela získať spoločnosť Devín Františka A. Zvrškovca, na akcie si nárokovala aj rodina Majských. Tá vlastnila 50 zo 100 akcií Twistu v čase, keď mal základné imanie 114 miliónov korún. Odvtedy však Twist dva razy navýšil základné imanie, preto je možné, že sa ich percentuálne podiely znížili. O tom, aký podiel Majským patrí, rozhoduje súd. (tasr, zu)