
Režisér Greenaway: „Cynické žmýkanie peňazí“. FOTO - REUTERS
Dnešné filmy sú už len vykalkulované a vôbec nerozvíjajú fantáziu, hovorí slávny britský režisér Peter Greenaway pre The Times. „Kino je mŕtve. Treba znovu vytvoriť filmovú umeleckú formu, ktorá by brala do úvahy silu predstavivosti.“
Excentrický režisér, známy filmami Osem a pol ženy, Umelcova zmluva, Prosperove knihy, Dieťa z Maconu či Brucho architekta sa sťažoval na to, ako dnes ľudia už nechodia do kina, zatiaľ čo v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch chodili raz za týždeň do kina celé rodiny. Treba však povedať, že práve tento rok zaznamenal filmový priemysel celosvetovo najväčší rozmach od začiatku sedemdesiatych rokov.
Hviezda britského filmu, provokatér s mnohými oceneniami Peter Greenaway sám seba charakterizuje ako človeka, ktorý „robí filmy, obrazy, romány a ilustrované knihy“. Greenaway je pôvodne maliar a prvýkrát si vyskúšal filmový strih v polovici šesťdesiatych rokov - o rok neskôr už nakrúcal vlastné filmy.
Britský osamelý bežec Greenaway to chce Hollywoodu ukázať svojím novým projektom s názvom The Tulse Luper Suitcases, (Kufre Tulsa Lupera), filmovou trilógiou, ktorá sa bude skladať z troch stodvadsaťminútových filmov o živote „profesionálneho väzňa“ Tulsa Lupera, ktorý pácha bezohľadné zločiny v širokom spektre medzi vraždou a špionážou, len aby sa znovu dostal do basy.
Do hlavných ženských úloh sa Greenawayovi už sľúbili Isabella Rosselliniová a Franka Potenteová. Štart filmu budú sprevádzať paralelné udalosti ako publikovanie cédečiek, DVD, kníh, televíznych relácií a internetových stránok, ktoré majú pomáhať generovať pozornosť verejnosti k príbehu a jeho postavám. Marketingové ťaženie vyzerá zatiaľ celkom tak, ako by ho mal robiť Hollywood.
Autor: puk