SME

Peter Greenaway: Kino je mŕtve

Britský režisér Peter Greenaway nevidí v nových superúspešných adaptáciách úspešných kníh ako Harry Potter a Pán prsteňov nič iné len cynické žmýkanie peňazí vo veľkom. Svojím novým filmom chce ukázať, ako by sa to dalo robiť lepšie.


Režisér Greenaway: „Cynické žmýkanie peňazí“. FOTO - REUTERS



Dnešné filmy sú už len vykalkulované a vôbec nerozvíjajú fantáziu, hovorí slávny britský režisér Peter Greenaway pre The Times. „Kino je mŕtve. Treba znovu vytvoriť filmovú umeleckú formu, ktorá by brala do úvahy silu predstavivosti.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Excentrický režisér, známy filmami Osem a pol ženy, Umelcova zmluva, Prosperove knihy, Dieťa z Maconu či Brucho architekta sa sťažoval na to, ako dnes ľudia už nechodia do kina, zatiaľ čo v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch chodili raz za týždeň do kina celé rodiny. Treba však povedať, že práve tento rok zaznamenal filmový priemysel celosvetovo najväčší rozmach od začiatku sedemdesiatych rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Hviezda britského filmu, provokatér s mnohými oceneniami Peter Greenaway sám seba charakterizuje ako človeka, ktorý „robí filmy, obrazy, romány a ilustrované knihy“. Greenaway je pôvodne maliar a prvýkrát si vyskúšal filmový strih v polovici šesťdesiatych rokov - o rok neskôr už nakrúcal vlastné filmy.

Britský osamelý bežec Greenaway to chce Hollywoodu ukázať svojím novým projektom s názvom The Tulse Luper Suitcases, (Kufre Tulsa Lupera), filmovou trilógiou, ktorá sa bude skladať z troch stodvadsaťminútových filmov o živote „profesionálneho väzňa“ Tulsa Lupera, ktorý pácha bezohľadné zločiny v širokom spektre medzi vraždou a špionážou, len aby sa znovu dostal do basy.

Do hlavných ženských úloh sa Greenawayovi už sľúbili Isabella Rosselliniová a Franka Potenteová. Štart filmu budú sprevádzať paralelné udalosti ako publikovanie cédečiek, DVD, kníh, televíznych relácií a internetových stránok, ktoré majú pomáhať generovať pozornosť verejnosti k príbehu a jeho postavám. Marketingové ťaženie vyzerá zatiaľ celkom tak, ako by ho mal robiť Hollywood.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: puk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 315
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 432
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 246
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 273
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 898
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 423
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 554
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 090
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu