BRATISLAVA 3. marca (SITA) - Tanečné divadlo (TD) Bralen sa po dlhšom čase opäť predstaví bratislavskému publiku. V utorok 19. marca uvedie v petržalskom Dome kultúry Zrkadlový háj Večer moderného tanca, ktorého podtitulom je Americkí choreografi v TD Bra
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
len. Ako pre agentúru SITA uviedol riaditeľ TD Rastislav Letenay, pôjde o "skladačku" siedmich choreografií amerických tvorcov, ktorí spolupracovali alebo spolupracujú s tanečníkmi. Letenay dúfa, že ak publiku ponúknu niekoľko predstavení počas jedného večera, je väčšia pravdepodobnosť, že každý si nájde to svoje. "Nechceme, aby diváci odchádzali z našich vystúpení sklamaní", konštatoval Letenay podľa ktorého je nereálne osloviť jedným tancom všetkých divákov.
Prvou choreografiou bude Na Bacha, ktorá je súčasťou repertoáru TD Bralen od roku 1986. Jej autorkou je Kedzie Penfieldová, Američanka žijúca v Škótsku. "Je to akési zobrazenie Bachovej hudby", dodal Letenay. Nasledovať bude Exil Joa Alegada, ktorý aj v súčasnosti spolupracuje s divadlom. Táto choreografia pôvodne nevznikla pre Bralen, ale Alegado ju sám tancoval na oslavách 25. výročia tanečného divadla. Podľa Letenaya budú diváci svedkami citlivej výpovede starnúceho muža, ktorý je večne na cestách, bez domova, večne balí kufre a presúva sa kamsi inam. Z dielne Alegada pochádza aj tretí tanec večera, Hlasy - Voices, ktorá je asi najinternacionálnejšou choreografiou Bralenu. Hudbu totiž tvorí bulharský folklór, tancujú na ne slovenskí interpreti, choreograf je Američan a spoločne s divadlom na nej spolupracoval v Rakúsku, konštatoval šéf Bralenu. Za túto choreografiu v roku 1992 získali na medzinárodnej súťaži v talianskom Pardemone hlavnú cenu. Na záver prvej polovice večera uvedie Bralen Under Time Cristiny Perery. Pôvodom Brazílčanku viac láka abstraktné vyjadrovanie, je protipólom Alegada, jej choreografie sú podľa Letenaya dynamickejšie, čím oslovuje najmä mladých divákov.
Druhú časť Večera moderného tanca otvorí Rose Tango Brucea Taylora, ktorý žije a tvorí vo Francúzsku. Ako tému svojej choreografie zvolil milostný trojuholník - vzťah jedného muža a dvoch žien. Z tvorby Cristiny Perery si diváci v petržalskom Dome kultúry pozrú aj choreografiu Let it go!, čo Bralen prekladá ako O nič nejde. Letenay priznal, že ide o nepresný, skôr ironicky myslený preklad, pretože je opakom deja. "Nie je pravda, že v tomto predstavení nejde o nič, ide o všetko, pretože ide o život", dodal riaditeľ TD. Záver večera bude patriť zase Alegadovi a jeho Trom piesňam. Ide o jednu z najúspešnejších choreografií Bralenu a vždy ju uvádzajú na záver.